„Vorsprung Durch Technik“ on Audi lubadus, mis pole kunagi varem olnud nii kõikehõlmav ja kaugeleulatuv kui värske Audi A8 puhul. Uutmoodi disainikeel, juhtimiskontseptsioon ja uus kvaliteedi tase – Audi A8 esindab luksusautode tulevikku. Audi A8 kere puhul kasutatakse mitme kergmetalli ja süsiniku kombinatsiooni “space frame concept”. Tulemusena on A8 kergeim omas klassis. Lisaks on uue konstseptsiooni tõttu Audi A8 kere umbes kolmandiku võrra jäigem. Jäigem kere parandab oluliselt sõiduomadusi ning suurendab mugavust.

Audi A8 spetsifikatsioonid: 
Mootor: 50 TDI quattro 210 kw.
Kiirendus 0 kuni 100 km/h: 5,9 sekundit. 
Kombineeritud kütusekulu (WLTP): 6,9 l/100 km.
Kombineeritud CO₂ emissioon (WLTP): 180 g/km.

Tuntud Audi sportlik välimus, kergkonstruktsioon ja püsiv nelikvedu. Uus Audi A8 omab täisaktiivset Audi AI-aktiivvedrustust. Olenevalt juhi soovidest ja sõidutingimustest, võib see elektriliste käiturite abil tõsta või langetada kõiki rattaid eraldi. Tänu sellisele paindlikkusele saab sõiduomadusi suures vahemikus muuta – alates klassikalise luksussedaani sujuvast sõidukogemusest, kuni sportauto dünaamilisuseni. Koostöös 360° ennetussüsteemiga tõuseb auto ohuallikapoolne külg eelseisva kokkupõrke korral kõrgemale, vähendades seeläbi õnnetuse võimalikke tagajärgi kõikide autos viibijate jaoks. Lisaks võimaldab uutmoodi vedrustussüsteem dünaamilist nelikroolimist, mis tagab vahetu ning sportliku juhtimise ja kõigutamatu stabiilsuse. Esirataste roolimissuhe muutub kiiruse funktsioonina ning olenevalt kiirusevahemikust on tagarattad pööratud sissepoole või roolimisele vastassuunda. Tänu sportdiferentsiaalile muutub auto juhitavus täpsemaks ning pöörderaadius väiksemaks. Samuti toetab diferentsiaal A8 standardvarustuses olevat püsivat nelikvedu.

Ülimalt uuenduslik vedrustussüsteem saab oma tööks vajaliku energia 48-voldiselt elektrisüsteemilt, mis on esmakordselt kasutusel kõikides A8 mudeliversioonides. Tegu on kombinatsiooniga sisepõlemismootorist, 48V rihmajamiga BAS starter-generaatorist ja võimsast liitiumioonakust. Süsteem on aluseks paljudele teistele täiendustele, milleks on peamiselt suurenenud efektiivsus ja sõidumugavus. Pehme hübriidtehnoloogia võimaldab autol kulgeda mittetöötava mootoriga tänu sujuvatele ning kiiretele mootori sisse- ja väljalülitamistele. Sellel on ka täiustatud start/stop-funktsioon ja energia taaskasutamise väljundvõimsus kuni 12 kW. Nende meetmete kombineeritud mõjul väheneb kütusekulu veelgi, koguni 0,7 liitri võrra 100 kilomeetri kohta.  

Tänu suurele valgustusvõimele ja energiasäästlikusele on LED-tehnoloogia kahtlemata valgustite arengu tipus. Nüüd on saanud LED esilaternad märkimisväärse täienduse – “Audi Laserlight”. Lisavarustusse kuuluvate HD-maatriks-LED esitulede laserpunkti valgusintensiivsus on kümme korda suurem kui tavalistel esituledel, ehk uutes tuledes on ühendatud maksimaalne valgusvõimsus ja suurepärane energiatõhusus. Auto esimeses kaitserauas asuv kaamerasüsteem tuvastab vastu liikuvate sõidukite laternaid ja vähendab nendele alade valgustustamist, vältides nii vastutulijate pimestamist. Valguväljast lõigatud ala kontrollib süsteem esilaterna reguleeritavate LED segmentidega, pakkudes nii mugavamat ja ohutumat liiklemist hämaras.

Audi A8 interjööri disainikeele eripäraks on vabadus, millele lisandub luksuslik, veidi langev hoiak. See selgitab A8 sarnasust küllusliku, avara salongiga. Võrreldes eelmise mudeliga on mõlema versiooni kered oluliselt pikemad. Luksussedaani interjööri disain on lakooniline – sisekujundus on selge ja rangelt horisontaalsete joontega. Audi toob oma kõrged kvaliteedistandardid digiajastusse täiesti uue juhtimiskontseptsiooniga. Loobutud on eelmisest mudelist tuttavast pöördnupust ja puutepadjast. Näidikutepaneelile on alles jäetud väga vähe nuppe ja lüliteid. Keskel on musta paneeli välimusega 10,1-tolline puuteekraan, mis välja lülitatuna sulandub praktiliselt märkamatult ümbruse kõrgläikelise viimistlusega. Sisu varustuse ja materjalide valik on väga lai ning kvaliteeti õhkub igast detailist – alates istmepolstri perforatsioonist, kuni õhuavade katete elektrilise avamise ja sulgemiseni. 

Kasutajaliides aktiveerub kohe auto ukse avamisel. Juht kontrollib teabe- ja meelelahutussüsteemi suurelt ekraanilt sõrmepuudutusega. Juhi käsutuses on kesksel tunnelkonsoolil asuv teine puuteekraan, mis tagab juurdepääsu kliimaseadme- ja mugavusfunktsioonidele ning teksti sisestamisele. Kui juht aktiveerib ülemisel või alumisel ekraanil mõne funktsiooni, kostab selle kinnituseks klõpsatus. Klaasisarnase välimusega juhtnupud reageerivad samamoodi.

Tagaistmed on samuti Audi A8 eriti luksuslikud. Näiteks saab tagaistmel istuja soojendada ja masseerida oma jalataldu tänu esiistme seljatoesse integreeritud lisavalikus olevale seadmele. Samuti on tagaistujal võimalik sisse-välja lülitada erinevaid funktsioone, nagu sisevalgustus, uued HD Matrixi lugemistuled ja istmemassaaž. Tagaistujate jaoks on keskkonsoolis eemaldatav seade, mille OLED-ekraan on enam-vähem sama suur kui nutitelefon. Õhukvaliteedi pakett pakub peenet, meeldivat aroomi interjööris. Saadaval on kokku kaks erinevat aroomi, mis loodi konkreetselt uue Audi A8 tarvis. Aroomi tugevust saab reguleerida kolmes astmes. Õhukvaliteedi pakett pakub lisaks salongi jõudva õhu filtreerimisele ka selle ioniseerimist.

Juhiabisüsteemid põhinevad sõiduki ümbruse pideval ja kõige olulisemates valdkondades mitmekordsel kontrollimisel. Kõigeks selleks on vaja tohutul hulgal sensoreid, radareid, ultraheliandureid, kaameraid ja uue Audi A8 puhul esmakordselt ka laserskännerit. Andurite poolt kogutavad andmed kohtuvad assistentsüsteemide juhtplokis ja loovad auto ümbrusest põhjaliku mudeli. Süsteem põhineb integreeritud intelligentsel sensorite võrgustikul ja keerukatel algorütmidel, mis loovad kuni 41 erinevat assistentsüsteemi analüüsides katkematult keskkonda juhi teekonnal. Suur samm Audi poolt autonoomse juhtimise suunas. Audi tagumised kolmemõõtmelised OLED-tagalaternad annavad Audi A8le erilise ja väga meeldejääva disaini. OLED- tehnoloogia võimaldab tekitada tagalaternates geomeetrilise kujundi kogu auto laiuses, ning tekkinud kujundeid samuti dünaamiliste animatsioonidena juhtida.

Uus Audi A8 on tõeline Audi luksusklassi lipulaev.

Kui soovid Audi A8 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Kui soovid Audi A8 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Vaata kõiki postitusi siit.