Tähekombinatsioon RS on Škoda kõige sportlikumaid mudeleid kaunistanud alates aastast 2000. Škoda Kodiaq RS on aga esimene linnamaastur, mis astub sellesse eliitseltskonda. Tšehhi autotootja toob seega oma 117-aastase ajaloo vältel võidusõidu- ja ralliosakonna värskelt uude sõidukisegmenti ning märgib seda uutmoodi, punaseid detaile sisaldava RS-logo kasutuselevõtuga.  Uus RS märk, nelikvedu ja Škoda ajaloo võimsaim seeriatootmisesse paisatud biturbo diiselmootor – kõik see iseloomustab esimest RS märgiga Škoda sportlinnamaasturit.

Škoda Kodiaq RS. Pilt: Karl Möls.
UUS BITURBOMOOTOR

Škoda Kodiaq RS-i neljasilindriline TDI-mootor arendab 2,0-liitrisest töömahust 176 kW (240 hj) ja tänu kaheetapilisele biturbo-ülelaadimisele 500 Nm väänet.  Uus jõuallikas tagab piisava veojõu olemasolu ja eeskujuliku reaktsiooni varakult. Maksimaalne vääne saavutatakse mootori madalatel pööretel 1750-2500 p/min vahemikus. Heitgaase puhastatakse SCR-katalüüsneutralisaatoriga. Summuti kõrval pilte tehes oli väljuval tossul pigem meeldiv lõhn. 2,0-liitrine BiTDI on reserveeritud ainult RS-i tarvis. Kui Kodiaq RS esmapilgul tundus rahuliku ning sujuva sõiduga kõrge maasturina, siis “launch control”, “sport” režiim ja poolautomaatne käiguvahetus muudab malbe ja mugava pereauto kiireks rajaautoks. Süsteemi aktiveerimiseks tuleb auto veojõukontroll välja lülitada, käigukangi korraks auto tagumise osa suunas lükata ning lõpetuseks vasak jalg pidurile asetada. Seejärel gaasi andes ilmub näidikuplokile teade süsteemi aktiveeritusest ning auto stardib paigalt viivituseta. “Sport” režiim ning manuaalne käiguvahetus pole hädavajalikud, kuid maksimaalselt kiirendades aitab “sport” auto esiosa madalamal hoida ning manuaalne käiguvahetus kiirema ning täpsema vahetuse. Tavasõidul vahetab 7-käiguline DSG käigukast käike väga sujuvalt.

Škoda Kodiaq RS. Pilt: Karl Möls.
Škoda Kodiaq RS spetsifikatsioonid: 
Mootor: 2,0 TDI biturbo, 176 kW.
Maksimaalne pöördemoment: 500 Nm, 1750-2500 1/min vahemikus.
Maksimaalne kiirus: 220 km/h. 
Keskmine kütusekulu (WLTP): 8,1 l/100 km.
Kombineeritud CO₂ emissioon (WLTP): 211 g/km.
DISAIN

Škoda Kodiaq RS sportmaasturil on üldjoontes tagasihoidlik “sleeper” välimus. Auto sportlikkus väljendub esmapilgul vaid 20-tollistes Xtreme-valuvelgedes, nurgelistes kaitseraudades, punastes pidurisadulates ning RS logodes. V-täht logol märgib sõna „võit“ ning punane värv sümboliseerib RS-pere sportlikkust ja jõulisust. Tähekombinatsioon RS märgib sõnu Rally Sport. “Rally Sport” võeti kasutusele esimest korda 1974. aastal kahel ralliprototüübil, mis kandsid indeksit Škoda 180 RS ja 200 RS. 1975. aastal töötas ŠKODA nende baasil välja mudeli 130 RS. Aastal 1977 saavutas „Ida-Porsche“ hüüdnime kandnud auto klassivõidu legendaarsel Monte Carlo rallil ja Akropolise rallil. Ääretult populaarset ning suure fännibaasiga esimest Škoda RS-seeriaautot, Octavia RS-i, tutvustati esmakordselt aastal 2000. Tagaosas annavad auto võimsusest aimu kaks laia summutiotsa ja Škoda RS mudelitele iseloomulik kogu auto laiusesse ulatuv helkurriba. Üldjoontes ei ole autol midagi üleliigset ning välimus pigem jõulisele maasturile iseloomulik. Lisaks jäävad silma läikivmustad keredetailid nagu radiaatorivõre ning katusereelingud ja ka täis-LED-esituled. 

AKUSTIKA

Tühikäigul saadab autot mõnus madal lõrin, mis kõrgematel pööretel muutub summutatud möirgeks. Keerukas algorütmide süsteem kasutab elektroonilistest pardasüsteemidest pärit andmeid (vääne, sisselülitatud käik, mootoripöörded jne) ning sõltuvalt valitud sõidurežiimist muundab ja võimendab mootoriheli. Nimelt on Kodiaq RS esimene dünaamilise heligeneraatoriga Škoda mudel. Heli võimendav aktuaator on paigaldatud auto summutiotsade lähedusse, seega auto eesosas on veel kuulda diislitele omast “tiksumist”. Üldjoontes on autol väga mõnus madal tämber, mida ei jäta absoluutselt varju auto võimekus.

RS INTERJÖÖR

Kodiaq RS põhivarustusesse kuuluvad integreeritud peatugedega sportistmed, mis on põhiosaliselt kaetud perforeeritud Alcantaraga. Küljepolstreid katavad süsinikkiu mustriga nahksed katted, mida leiab ka esiistmete vaheliselt käetoelt ja ustel asuvatelt käetugedelt. Interjöör on kaetud kontrasttoonis punaste õmblustega. Auto sisudisainis on säilitatud kõik KODIAQi mudeliperekonnale iseloomulikud omadused: piisavalt avarust viiele või seitsmele inimesele, suur pakiruum ning palju margile omaseid Simply Clever-lahendusi, nagu näiteks ukse sisse peidetud vihmavarjuhoida ning nutikad uksenurga kaitsmed. Konkreetne Kodiaq RS on 7-kohaline. Kaks lisaistet on täielikult põrandasse klapitavad ning isegi lahtipakituna on pakiruumis ruumi mitmetele spordikottidele. Tunnetuslikult ei ole tegelikult tegu väga suure autoga, pigem kirjeldaks autot kõrgeks tõstetud Superb-ina.

Škoda Kodiaq RS. Pilt: Karl Möls.
Škoda Kodiaq RS. Pilt: Karl Möls.

Škoda Kodiaq RS-i põhivarustus sisaldab muuhulgas virtuaalset näidikuplokki. Digitaalne ekraan on seadistatav oma eelistustele vastavalt ning omab nelja harjumuspärase ekraanipildi asemel viite. Lisandunud on “Sport” ekraanikuva, mille keskmes asuvad tahhomeeter ja spidomeeter. Näidikud on äärmiselt informatiivsed ning kuvavad näiteks ka reaalajas kasutusel olevaid kilovatte. RS logoga ehitud sportlik multifunktsionaalrool istub hästi kätte ning on mugava kujuga. Süsinikumustriga näidikupaneel, must laepolster ja roostevabast terasest pedaalikatted kuuluvad samuti Škoda Kodiaq RS-i sportliku interjööri juurde. Adaptiivveermik DCC koos sõidurežiimi valiku ja muutuva ülekandega rooliga andsid nelikveolisele sõidukile kõik vajaliku rekordilise ringi tarvis Nordschleifel.

REKORDRING NÜRBURGRINGIL

Veel enne turulejõudmist tõestas Tšehhi autotootja esimene sportlinnamaastur Škoda Kodiaq RS, et saab hästi hakkama ka maailma kõige keerulisemal võidusõidurajal.  Ükski teine rada pole nii tuntud ning ei nõua juhtidelt sellist keskendumist, nagu Eifeli mägedes asuv 20,832 kilomeetri pikkune, 73 kurvi ja umbes 300-meetrise kõrguste vahega põhjasilmuse trass. Škoda Kodiaq RS tuli „Rohelisest Põrgust“ auga välja ning läbis raja võidusõitja Sabine Schmitzi juhtimisel rekordilise ajaga 9.29,84. „Škoda Kodiaq RS pakkus rajal palju sõidurõõmu,“ ütles Sabine Schmitz. „Kodiaq RS-iga on Škoda ära kasutanud kogu oma suures linnamaasturis peituva potentsiaali. Kujutan ette, et tulevikus satun ma Nordschleifel ringe tehes pidevalt KODIAQ RS-i peale,“ lisas ta kavala silmapilgutuse saatel. Škoda Auto kompaktmudelite segmendi juht František Drábek, kes oli vastutav Kodiaq RS-i väljatöötamise eest, osales samuti edukal rekordkatsel. „Kodiaq RS kehastab ühtviisi nii pereauto mitmekülgsust ja ruumikust kui ka emotsioone ja dünaamikat,“ rõhutas ta. Ehe RS-sõiduelamus kuni seitsmele inimesele mõeldud pereautos.

Kui soovid Kodiaq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Kui soovid Kodiaq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Vaata kõiki postitusi siit.