Elektrilise ajastu algus – uus Audi e-tron. 

Ruumika ja sportliku, samas luksusliku SUV-mudeliga astub Audi olulise sammu elektrilisse tulevikku. Väliselt on täiselektriline Audi e-tron pigem konventsionaalne ning väga sarnane sisepõlemismootoritega Audi mudelitele. Auto elektrimootorist annavad märku vaid tagasihoidlikud detailid, nagu laadimispistiku kate ning väljalasketorude puudumine. Auto esiosas asetsev kaheksanurkne iluvõre annab aimu auto quattro võimekusest.

Audi e-tron spetsifikatsioonid: 
Mootor: Audi 55 quattro 265 kw.
Kiirendus 0 kuni 100 km/h 6,6 sekundit. 
Kombineeritud energiakulu: 24,6–23,7 kWh/100km.
Sõiduulatus: 359–417 km.

Audi e-troni veab edasi kaks võimsat, kuid vaikset, CO2-neutraalset elektrimootorit. Auto tagumisel teljel asuv elektrimootor on neist kahest veidi võimsam (40:60 suhe) ning kokkuvõtlikult on kahe mootori peale kokku autol ligilähedale 402 hobujõudu. Kahe mootori vahel asub massiivne aku, mis kaalub 700 kilogrammi. Elektrimaastur kiirendab nullist sajani umbes 6 sekundiga, mis auto massi arvestades väga hea tulemus. Tippkiirus 200 km/h ning laetud akuga on võimalik sõita peatumata kuni 417 km.

Elektriline täisnelikveosüsteem tagab kõigis teeoludes optimaalse veojõu ja juhitavuse. Nelikveo saab sisse lülitada vastavalt vajadusele ning sildade pöördemomentide reguleerimine käib elektriautode puhul äärmise täpsusega. Pidurdamiseks on integreeritud uut tüüpi elektrohüdrauliline pidurdussüsteem. 

Lisaks regeneratsioonitaseme käsitsi reguleerimisele roolil olevate hoobadega saate selleks MMI-ekraanilt valida ka automaatrežiimi. Seejärel reguleerib automaatsüsteem regeneratiivset aeglustamist vastavalt vajadusele ja olude muutumist ennetades, näiteks eessõitvaid sõidukeid jälgides. Vajadusel saate regeneratiivse aeglustamise tugevust roolil olevate hoobade abil ka ise reguleerida. See jääb aktiivseks, kuni uuesti gaasipedaali vajutate.

Üldiselt võib oodata sama head ning mugavat sõitu nagu näiteks Audi Q8 roolis, lihtsalt veidi ehk sujuvamat, vähema vibratsiooniga ning vaiksemat. Lisaks on e-tronil juba nagu Audi A8 mudelil standardvarustuses adaptiivne elektrooniliselt seadistatav õhkvedrustus, mis näiteks “efficiency” sõidurežiimis valib iseseisvalt autole võimalikult madala vedrustuse asendi. Säärane lahendus tagab võimalikult pehme, samas aerodünaamiliselt säästliku sõidu.

Audi e-troni ineterjöör pakub Audi tippklassi mudelitele kohast mugavuse ja luksuslikkuse taset. E-troni astmelist armatuurlauda ümbritseva ilukaare rõhutatud horisontaaljooned kanduvad sujuvalt üle ukseliistudele. Lisavarustuses olevate virtuaalsete küljepeeglite ekraanidele on uksereljeefis nähtavad kohad ka tavaliste peeglitega Audi e-troni ustes. Futuristlikku joont jätkab Audi virtuaalne näidikutepaneel, mis võrreldes teiste Audi mudelitega on küljelt avatud disainiga. Keskkonsoolil asub uut tüüpi käigukang. Lihtsustatult on tegu edasi-tagasi liikuva lülitiga, mille küljeosal asub tihti märkamatuks jääv parkimisasendi (P) lüliti. 

Standardvarustuses oleva kahetsoonilise kliimaseadme alternatiivina on Audi lisavarustuses neljatsooniline kliimaseade ja õhukvaliteedi pakett. Viimane parandab salongi õhukvaliteeti, ioniseerides ja lõhnastades õhku astmeliselt valitava intensiivsusega. Õhukvaliteedi andur tuvastab kahjulikke gaase ja vajadusel aktiveerib õhu siseringluse. Lisavarustusena võimalik osta ka panoraamkatus, mis laseb salongi tavapärasest rohkem valgust ning jätab sellest õhulise ja avara mulje.

Laadimisjaamas peatumine tavapärasel igapäevasel kasutamisel ei tohiks vajalik olla. Pikematel reisidel, näiteks kaugemale puhkusele sõites, saab – seeriaautode puhul esmakordsena – kasutada alalisvooluga kiirlaadimisjaamasid võimsusega kuni 150 kW. Sellisel juhul on Audi e-tron sõidu jätkamiseks valmis umbes poole tunniga. Elektrimaasturit saab laadida ka vahelduvvooluga võimsusega kuni 11 kW ning lisavarustuses oleva laadimislahendusega kuni 22 kW. Olenevalt auto varustusest, saab e-troni laadida mõlemalt poolt, küll aga mitte mõlemalt poolt korraga.

Kokkuvõtlikult on Audi e-tron kõigile neile, kes hindavad elektriauto väärtusi, ääretult luksuslikku, vaikset ning mugavat sõitu, samas kõige selle juures pigem mitte nii radikaalset elektriautodele omast välimust. Kahjuks ei ole võimalik Audi e-tron mudeliga enam proovisõidule minna.

Broneeri proovisõit mõne muu mudeliga:

Rohkem infot:

Broneeri proovisõit mõne muu mudeliga:

Rohkem infot:

Vaata kõiki postitusi siit.