Kui 1905. aastaks olid Laurin & Klement valmis saanud esimese auto, L&K Voiturette A, siis juba 1906. aastal valmis nende teine mudel Voiturette B ning esimene sportauto L&K FC. Tagaveoline ning 96 hobujõuline võidusõiduauto oli oma aja tippmasin ning tõi L&K brändile autospordis suurt edu, eriti Otta Hieronimi juhtimisel. Autoga võideti näiteks Moskva – Peterburi sõit. Lisaks toodi ära neli kulda Austriast Semmeringi tippu kihutamiselt ning mäkke ronimise võit võeti ka tuntud Zbraslav-Jíloviště sõidult. Viimasel võisteldi kuni kaheliitriste mootorite klassis ja legend Count “Graf Kilowatt” Kolowrati juhtimisel.

Rõõmsameelne Count Kolowrat L&K FC rooli taga 1908. aasta Bosnia võidusõidul.

Kasvav inimeste teadlikkus ning autohuvi tähendas ettevõttele suurt nõudlust, mis paradoksaalselt tõi endaga kaasa mitmeid probleeme. Autode suuremas koguses müümine nõudis uut tootmispinda, paremaid tööriistu, tehnikat ning oskustöölisi – ühesõnaga investeeringut. Kiireim tee edasi tähendas, et ettevõttest sai osanikega aktsiaselts. 1907. aastal registreeriti ettevõte ka äriregistris nimega Laurin & Klement, aktsiaselts, automobiilitehas, Mladá Boleslav. Mõlemad Václavid jäid ettevõttes aktiivseks, Klement tegevjuhi ning Laurin tehnilise juhi positsioonil. 1907. aasta märgib ka aastat, mil ettevõte tuli turule L&K mudeliga F. Tüüp F-i mootori baasil ehitati mootor FF, mis nagu ka nimi reedab, omas kahte jadamisi asetsetud F mootorit ning oli esimene kaheksa silindriga mootor maailmas. 1907. aasta oktoobrikuus valmistati kaks säärase mootoriga autot, millega osaleti Pariisi automessil ning arvukates turundus- ja brändituntuskampaaniates. Mudelit F toodeti 371 ühikut. 1908. aastal valmis L&K G mudel.

L&K VOITURETTE B
Aasta: 1906.
Mootor: 1399 cm3.
Võimsus: 9 hj.
Kaal: 600 kg.
Max kiirus: 45 km/h.  
L&K G
Aasta: 1908.
Mootor: 1555 cm3.
Võimsus: 15 hj.
Kaal: 650 kg.
Max kiirus: 55 km/h.  

Lisaks autodele müüs ettevõte endiselt ka mootorrattaid. 1909. aastaks oli L&K tootnud peaaegu 4000 mootorratast. Samuti müüdi automüügi kõrvalt ka statsionaarseid diiselmootoreid. 1911. aprillis valmis masstoodanguks mõeldud L&K Type S. Tegu oli vähenõudliku, kerge, 1771 cm3 vesijahutusega ja neljasilindrilise mootoriga autoga, mis omas umbes 14 hobujõudu. Tüüp S-i toodeti kuni 1925. aastani ning autost oli kokku 17 erinevat versiooni. 14 aasta jooksul müüdi mudelit hämmastavad 600 ühikut ning seetõttu oli tegu L&K tolleaegse müüduima autoga.

L&K S
Aasta: 1911.
Mootor: kuni 2065 cm3.
Võimsus: kuni 30 hj.
Kaal: kuni 740 kg.
Max kiirus: kuni 75 km/h.  
L&K SG
Aasta: 1911.
Mootor: kuni 2065 cm3.
Võimsus: kuni 30 hj.
Kaal: kuni 740 kg.
Max kiirus: kuni 75 km/h.  

Tänu heale ärivõrgule eksporditi L&K tooteid üle maailma sh Uus – Meremaale, Venemaale, Inglismaale ja Jaapanisse.

L&K SO - 200
Aasta: 1913.
Mootor: 2614 cm3.
Võimsus: 30 hj.
Kaal: 1400 kg.
Max kiirus: 70 km/h. 
L&K KB
Aasta: 1911.
Mootor: 4253 cm3.
Võimsus: 42 hj.
Max kiirus: 90 km/h.
Toodeti: 113 tk.

1912. aastal osteti Theodor von Liebiegi poolt asutatud Liberec RAF (Reichenberger Automobil Fabrik) tehas, mis sai samal aastal loa, et toota Knight mootoreid. Knight mootorid olid neljataktilise tööpõhimõttega, kuid mitte päris tänapäevaste, vaid rektilineaarsete klappidega. Mootorid olid vaiksemad ning umbes 10% võimsamad. Liberec RAF oli Euroopas neljas ettevõtte, kes säärase litsentsi endale sai ning litsentsi saamise juures mängis rolli ka värske ühendettevõte L&K. Uued automudelid, mis neljataktilist mootorit omasid, said vastavalt nimele juurde väikse “k” tähe (nt Mk, Rk jne).

L&K DN
Aasta: 1912.
Mootor: 2882 cm3.
Võimsus: 25 hj.
Kaal: kuni 950 kg.
Max kiirus: 70 km/h.  
L&K O
Aasta: 1913.
Mootor: 2614 cm3.
Võimsus: 30 hj.
Kaal: 1400 kg.
Max kiirus: 70 km/h. 

M seeria, mis sai alguse 1913. aastal, oli mõeldud veidi luksuslikumatele klientidele. Luksusauto MK omas 4713 cmknight tüüpi mootorit, millel oli 50 hobujõudu. Samuti mahtusid M seeriasse ka raskeotstarbelised sõidukid, mis kandsid nime Ms. 

L&K MK 400
Aasta: 1913.  
Mootor: 3308 cm3.
Võimsus: 40 hj.
Kaal: 1160 kg.
Max kiirus: 80 km/h.  

1914. sai alguse esimene maailmasõda. See tähendas autotootjale, et tootefookus muutus oluliselt ning masinad pidid vastama sõjaaja tingimustele ning vajadustele. Tööd tehti sõjaväelise kontrolli all ning eraisikutele tootmine lõpetati peaaegu täielikult. Tehasest valmis suur hulk meditsiiniotstarbelisi ning kauba, peamiselt laskemoona, vedamiseks mõeldud sõidukeid. Enne sõja algust jõuti veel turule tuua uus mudel L&K T.

L&K MK 400
Aasta: 1914.  
Mootor: 1199 cm3.
Võimsus: 16 hj.
Kaal: 500 kg.
Max kiirus: 60 km/h.  

Järgmine ptk:

Eelmine ptk:

Eelmine ptk:

Vaata kõiki postitusi siit.