Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Audi Q8

A

Audi Q8 puhul on tegu sportliku disainmaasturiga, mis pakub konkurentsi BMW X6-le, Mercedes-Benz GLE Coupé versioonile ning miks mitte ka Lamborghini Urusele. Audi Q8 mootoriks on 286 hj kolmeliitrine turbodiisel V6, mille maksimaalne pöördemoment 600 Nm saavutatakse 2250-3250 p/min vahemikus. Diislile aitab kaasa 48V mootorigeneraator (BAS), mis võimaldab mootori koormuse puudumisel seisata ning vajadusel välkkiirelt jällegi käivitada. Samuti saab tänu generaatorile aeglustamise kõrvalproduktina muundada auto kineetilist energiat elektrienergiaks. Energia salvestatakse kahte pakiruumi põhja all asuvasse akusse. Samuti vähendab BAS turbokompressorite viivitusi ning toetab mootorit suurte koormuste puhul. Generaator hakkab tööle alates 22 km/h ning on seotud väntvõlliga laia rihma abil. Sisepõlemismootor seisatakse maksimaalselt neljakümneks sekundiks. Nüüd valikus ka Audi SQ8 ning võimsaim mudel Audi RSQ8.

Spetsifikatsioonid: 
Mootor: V6, 210 kW diisel.
Maksimaalne pöördemoment 600 Nm.
Kiirendus 0 kuni 100 km/h 6,3 sekundit. 
Kombineeritud kütusekulu (WLTP): 8,2 l/100 km.
Kombineeritud CO₂ emissioon (WLTP): 216 g/km.
SPORTLIK SÕIDUKOGEMUS: VEDRUSTUS JA AJAM

Audi on quattro ja quattro on Audi – loomulikult kehtib see eriti Q8 puhul. Standardvarustusse kuulub 100% mehaaniline keskdiferentsiaal, mis kannab jõu esisillale ja tagasillale vahekorras 40:60 (kui vaja siis suunatakse jõud enim haaret vajavale, tagumisele sillale kuni 85% ulatuses ja esimesele kuni 70% ulatuses). Maastikul aitavad 254-millimeetri kõrgune kliirens, lühike tagaülend ja mäest laskumise kontrollsüsteem Audi Q8-l toime tulla. Audi Q8 varustuses on elektrooniliselt seadistatav õhkvedrustus „Adaptive air suspension“, mis kohandab sõidukõrgust sõltuvalt sõiduolukorrast või juhi eelistustest kuni 90 millimeetrit. Audi Q8 kõrgust on võimalik reguleerida ka pagasiruumis asuvate nutikate lülititega, mis on eriti kasulikud näiteks juhul, kui pagasiruumi on vaja tõsta midagi rasket.

SELGUS ON UUS PREMIUM: INTERJÖÖR

Lihtsalt mõistetavad sümbolid esindavad Audi digitaalset täpsust ja arhitektuuri. Q8 juhiistmele istudes jääb koguarvult silma kolm eraldiseisvat ekraani, ausalt öeldes on selline tunne nagu istuks kosmoselaevas. Keskne element on tipptasemel MMI “touch response” puutetundlik ekraan, mis välja lülitatuna sulandub seda ümbritsevasse paneeli peaaegu täielikult. Kõik elemendid on üksteisega loogilises järjekorras, alates lihtsast õhuavade ribast kuni laia konsoolini kesktunnelil, kus asub tiptronic käigukasti hoob. Lisavarustuses sisalduvad massaažifunktsiooniga ja ventileeritavad kontuuristmed, automaatne neljatsooniline kliimaseade, õhukvaliteedi reguleerimise pakett ning näiteks keskkonsooli käetoe alla paigaldatav telefoni juhtmevaba laadimise hoidik. Võimalik on jalgadele suunatud õhuvoolu teiste suhtes kahe kraadi võrra muuta, kas siis kaks kraadi soojemaks või kaks kraadi külmemaks. Lisaks saab valida 3 erineva valgustuspaketi vahel. Neist kõige kallim sisaldab 6 eelseadistatud tooni, mis on kõik üsna kummaliste nimedega nagu “impulse” (punane) ja “contour” (hall). Isikupärastamiseks saab endale meelepärase kombinatsiooni leida 30 värvitooni seast. Pimedas järgib lisavarustuses olev kontuurvalgus interjööri disainijooni ja pakub taustavalgust kolmemõõtmelisele quattro logole kindalaeka kohal – üks näide Audi armastusest detailide vastu. Ühtlase kiirusega sõites püsib müratase autos 69-72 dB juures, mis on märkimisväärne arvestades Q8 aknaraamideta uksi.

TARK VÕRGUSTIK:  navigatsiooni- JA JUHIABISÜSTEEMID

Audi Q8 valikusse kuulub teabe- ja meelelahutussüsteem MMI „Navigatsioon Plus“. Navigatsioonisüsteem tunneb ära juhi eelistused, mis põhinevad eelnevatel sõitudel ning oskab seetõttu anda soovitusi. Eelnevat ajalugu on võimalik kustutada täies mahus, kuid ka ainult viimase 24 tunni ulatuses. Aadressi sisestades on nüüdsest võimalik puutetundlikule ekraanile kirjutada üksikute tähtede asemel terveid sõnu. Seejärel tuvastab Q8, mis ekraanile kirjutatud sai ning sisestab selle otsingusse. Tegu on väga mugava ning kiire lahendusega, mis päriselt ka töötab. 

Juhiabisüsteemide seas on adaptiivne püsikiirusehoidja, efektiivsusabi, ristmikuassistent, reavahetuse hoiatus, äärekivi-hoiatus ja 360-kraadised kaamerad. Kaameravaateid on samuti erinevaid. Kõige kasulikum on 3D kaamera seadistus, millega on võimalik jälgida väljaspoolt ükskõik millise nurga alt kõiki auto nurki. Innovaatilistest lahendustest on märkimisväärseim eraldi lisatavarustusse kuuluv kaugjuhitav garaažipiloot. Juhi kindla pilgu all läbi myAudi rakenduse juhib see Q8 iseseisvalt garaaži ja sealt tagasi välja. Auto juht selleks ise autos viibima ei pea.

IDENTITEET: VALGUSTUS

Standardvarustusse kuuluvad LED esituled. Lisavarustusena on saadaval ka HD Matrix LED tehnoloogiaga laternad. Täistuled asuvad lähituledest veidi allpool eraldiseisva toonitud klaasi taga. Kitsas riba ühendab omavahel tuled auto tagaosas. Kui eesmised suunatuled sisselülitatuna vilguvad terve esitulena seestpoolt väljapoole, siis Q8 tagaosas on animatsiooni matkimiseks suunatulede kohale paigaldatud kitsas valgustriip. Valgusfunktsioonide aktiveerimiseks ja nende kogemiseks väljaspool autot saavad Q8 omanikud kasutada, nagu ka garaažipiloodi puhul, myAudi telefonirakendust. 

TRADITSIOON KOHTUB INNOVATSIOONIGA

Viimane pilk Audi Q8 tagumisele osale kiidab heaks esmamulje: kupee-linnamaastur saavutab tagasihoidliku kohaloleku oma peenete joonete ja selgete kontuuridega, mis sama aegselt sümboliseerib kõrget kvaliteeti ja dünaamilisust. Säärane nooblim Audi mudel sobib ideaalselt neile, kes soovivad midagi praktilist ja mugavat, kuid ka väljendusrikast.

 

Kui soovid Audi Q8 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Kui soovid Audi Q8 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Vaata teisi #audi postitusi siit.

Tahad midagi lisada?

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi