Linnamaasturite ikka veel kasvavas segmendis ühendab Škoda kamiq täiuslikult linnamaasturi hüved – suurem kliirens ja kõrgem isteasend – kompaktauto sõiduomadustega. Kamiqi esiosas domineerib lai topeltribidega radiaatorivõre, toekas esispoiler rõhutab auto maasturiiseloomu. Külgvaates hakkavad silma tasakaalustatud proportsioonid ja ajatu disain ühendatuna dünaamilise ja sportliku olekuga. Tagaosas paistavad silma Škodale tüüpilise tagatulede C-tähe kuju uut tüüpi välimus ning difuusor, mis rõhutab auto jõulist välimust. 

Škoda Karoq spetsifikatsioonid: 
Mootor: 1.5 l TSI 110 kw (150 hj ning 250 nm) bensiinimootor.
Keskmine kütusekulu (WLTP): 6,3 l/100 km.
CO₂ emissioon (WLTP): 144 g/km.

Kõigil Kamiqi valikus olevatel mootoritel on kütuse otsepritse ja turboülelaadimine. Samuti saavad nad pidurdusenergia taaskasutuse ning start-stopp-süsteemi. Auto baasmootoriks on 1.0 TSI võimsusega 70 kW (95 hj). See kolmesilindriline mootor arendab 1,0-liitrisest töömahust maksimaalset pöördemomenti 175 Nm ning saab 5-käigulise manuaalkäigukasti. 85 kW (115 hj) võimsuse ja 200 Nm pöördemomendiga 1.0 TSI saab põhivarustusena 6-käigulise manuaalkäigukasti, kuid lisana võib sellele saada ka 7-käigulise DSG-automaatkäigukasti. Tippmootoriks on neljasilindriline 1.5 TSI võimsusega 110 kW (150 hj) ja maksimaalse pöördemomendiga 250 Nm. Selle silindrite väljalülitamise süsteem (ACT) lülitab madalal koormusel mootori kaks silindrit välja, säästes sel viisil kütust. Mootor on saadaval nii 6-käigulise manuaalkäigukastiga kui ka 7-käigulise DSG-ga. Kõik kolm bensiinimootorit on varustatud kübemefiltriga.

Lisaks on valikus ka neljasilindriline diiselmootor 1.6 TDI, mis arendab võimsust 85 kW (115 hj) ning pakub pöördemomenti 250 Nm. Tõhusa diiselmootori jõuülekande eest hoolitseb 6-käiguline manuaalkäigukast, kuna 7-käiguline DSG on saadaval lisana. 1.0 G-TEC CNG mootor on aga eriti tõhus ja ökosõbralik viis uue Škodaga sõitmiseks. Kamiq G-TEC CNG kolmesilindrilise mootori võimsus on 66 kW (90 hj) ja maksimaalne pöördemoment 160 Nm. Mootor töötab surumaagaasil (CNG), mis tekitab tavakütusetega võrreldes vähem süsihappegaasi ja lämmastikoksiide ning on ääretult soodsam. Nimelt kulub maagaasiga sõites 100 kilomeetri läbimiseks umbes 3-4 eurot. Jõuülekandes kasutatakse 6-käigulist manuaalkäigukasti. NB! Käimas on CNG autoostukampaania. Nimelt ostes Aasta Autost CNG mootoriga Kamiq, Scala või Octavia mudeli saad ostuga kaasa 20 000 km läbimiseks tasuta kütuse, rehvid ning pikendatud 5 aastase või 150 000 km läbisõidupiiranguga garantii. See tähendab, et esimesel aastal maksad ainult auto kindlustuse eest, autoliisinguga ostes ka liisingumakseid.

Škoda uus linnamaastur Kamiq on margi esimene mudel, mis saab poolitatud LED-esituled. Ruumilised ja kristallimotiividega efektid koos eraldiseisvate LED-moodulitega täiendavad auto tavapärast väljanägemist. Täis-LED-versioon saab ka staatilised kurvituledega udutuled, samuti – esimest korda Škoda ajaloos – dünaamilised eesmised ja tagumised suunatuled. Eesmised suunatuled koosnevad üksikutest valgusdioodidest. Kui juht suunatule sisse lülitab, hakkavad tuled väljapoole animeeritult vilkuma.

Kamiq on Tšehhi autotootja teine mudel, kus võeti kasutusele uus interjöörikontseptsioon. Interjööri domineeriv element on eraldiseisev ekraan, mis paikneb juhi vaateväljas ning on 9,2-tollise diagonaaliga oma segmendi suurim. Raamjoon ekraani ümber järgib mootorikatte kontuure, moodustades ühtlasi ergonoomilise käetoe puutetundliku ekraani kasutamiseks. Lisana saadaolev 10,25-tolline digitaalne näidikuplokk on samuti üks suuremaid oma segmendis. Külgmised tuulutusavad ulatuvad ustesse ja avardavad niigi ruumikat Kamiqi visuaalselt veelgi.

Suurte ehisosadega armatuurlaud ja esiuksed saavad kvaliteetse pehme pinna ja uudsest plastist viimistluse. Ühtlasi on armatuuril uut tüüpi pinnatekstuur, mis hakkab tulevikus kujundama kogu Škoda margistiili. Meeleoluvalgustus on saadaval kolmes värvitoonis – valge, punane, vaskne. Valgus lisab visuaalselt mõju erinevatele värvivarjunditele ja istmekatete kontrasttoonis õmblustele. Soovi korral on saadaval ka Suedia-mikrokiust valmistatud istmekatted.

Škoda Kamiq on 4241 mm pikk ja 1793 mm lai, tema kõrgus on 1531 mm. Teljevahe 2651 mm. See tuleb eriti kasuks tagaistujatele, kes saavad nautida 73-millimeetrist põlveruumi. Pakiruumi maht on 400 liitrit, tagaistmete allaklappimisel 1395 liitrit. Lisavarustusse kuulub eesmise kaasreisija istme allaklapitav seljatugi, mis võimaldab autos hõlpsasti vedada kuni 2447 mm pikkuseid esemeid. Kamiq on esimene auto oma segmendis, millele pakutakse lisana nutikaid ukseservade kaitseribasid. Süsteem hoiab ära nii Kamiqi kui ka kõrvalseisvate autode kahjustused, eriti kasulik just kitsastes linnaparklates. Lisana saadaolev elektriajamiga tagaluuk on veel üks mugav omadus näiteks sisseostude autosse laadimisel. Tagaluuki saab avada ja sulgeda nupuvajutusega, tänu integreeritud Tip-To-Close-funktsioonile sulgub avatud tagaluuk ka siis, kui seda pisut alla tõmmata. Ambition-varustustasemest alates on pakiruumi küljel ka LED-taskulamp. Samuti leiab pakiruumist nupu, millest vabastatakse lukustussüsteemiga haakekonks.

Kamiqile on saadaval kolm teabe- ja meelelahutussüsteemi. Valiku tipus olev teabe- ja meelelahutussüsteem Amundsen saab eraldiseisva 9,2-tollise puutetundliku ekraani, mis asub segamatult kõrgel juhi vaateväljas. See ekraan kuulub segmendi suuremate kilda. Sama kehtib ka 10,25-tollise digitaalse näidikuploki kohta, millel on viis valitavat kuvaprofiili – Classic, Basic, Modern, Sport ja Extended. Teabe- ja meelelahutussüsteemil Bolero on 8-tolline ekraani ning baastaseme süsteemil Swing on 6,5-tolline ekraan. Swingil on neli eesmist kõlarit, Bolero ja Amundsen saavad kaheksa kõlarit, tippversiooniks lisana pakutav 405-vatine Škoda Sound System, millel on kõlareid lausa kümme.

Kamiqi ühenduvussüsteemid loovad mugavaid, samas ka ohtlikes olukordades vajalikke funktsioone. Pidev internetiühendus annab näiteks Kamiqile eCall funktsiooni, mis avarii korral edastab häirekeskusele auto asukoha ja seisundi. Hooldus- ja rikkeabi jääb töökojaga ühendusse hooldusaegade koordineerimiseks. Škoda Connect võimaldab ka kaugjuurdepääsu. See funktsioon lubab juhil oma autot lukustada või avada ning kontrollida akende kinniolekut ise autost eemal olles. Lisaks saab autoomanik mugavalt vaadata autot puudutavat infot ning kasvõi otse oma elutoast kindlaks teha, kui palju on veel kütust paagis. Ligi pääseb ka muudele sõiduki ja sõiduandmetele nagu auto läbisõit või kiirus, millega on sõidetud.

KAMIQI TURVASÜSTEEME:
- Front Assist, mis sisaldab ka linnaliikluse hädapidurit ning jalakäijate tuvastus- ja turvasüsteemi, jälgib linnasõidul auto ette jäävat ala ning aitab sellega avariisid ära hoida.
- Sõidureas püsimise abisüsteem kasutab kaamerat tee pikimärgistuse tuvastamiseks ning aitab juhil autot oma sõidureas hoida.
- Adaptiivne kiirushoidik (ACC) hoiab juhi poolt etteantud kiirust või muudab seda automaatselt sõltuvalt eesliikuja kiirusest. DSG-ga koostöös suudab süsteem Škoda Kamiqi pidurdada kuni peatumiseni ning järgmise kolme sekundi jooksul uuesti automaatselt sõitu alustada.
- Juhi väsimust tuvastav süsteem annab häiret, kui tuvastab, et juhil on keskendumisega raskusi.
- Ümberreastumise abisüsteem Side Assist tuvastab kuni 70 meetri kauguselt sõidukeid, mis on alustamas möödasõitu või jäävad vaatevälja pimealasse. Süsteem kasutab kaht taga asuvat radariseadet, mis hoiatavad juhti küljepeegli siseserval asuvate märgutuledega. Tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem annab juhile märku taga asuvate liikuvate objektide eest. 
- Tagurdamisel läheneva sõiduki eest hoiatav süsteem annab juhile märku taga asuvate liikuvate objektide eest. 
- Eesistujate turvasüsteem sulgeb avariiohu korral kiiresti kõik avatud aknad ning tõmbab eesmised turvavööd pingule. Avarii korral kaitsevad reisijaid kuni üheksa turvapatja, sealhulgas juhi põlveturvapadi ja tagumised külgturvapadjad.
- Avarii järel hoiab ahelkokkupõrke ennetamise süsteem ära sõiduki edasise kontrollimatu liikumise.

Auto saavuts NCAP-i testis maksimaalsed viis tärni. Lisaks on autol ka mitmeid abisüsteeme. Näiteks parkimisel aitavad juhti lisade hulka kuuluvad tahavaatekaamera ja automaatparkimissüsteem Park Assist. Viimane suudab automaatselt manööverdada Kamiqi sõidusuunaga risti või paralleelselt asetsevale parkimiskohale ja sealt välja. Integreeritud manööverdusabi süsteem rakendab automaatselt pidureid, kui andurid tuvastavad parkimismanöövri ajal linnamaasturi ees või taga ohtliku takistuse. Automaatne valgustuse abisüsteem on samuti saadaval lisavarustusena. See kasutab vastutulevate ja Kamiqi ees liikuvate sõidukite tuvastamiseks kaamerat ning lülitab automaatselt ümber lähi- ja kaudtulesid.

Kamiq on suurepärase hinnaga populaarsust üha enam kasvatavate linnamaasturite hulgas kompaktne ning mõistlik valik igaühele, kes soovib liigeldes linnamaasturitele omaseid hüvesid, teisalt aga kompaktsust ja sõiduauto dünaamilisust: Kamiq on džiip, mida on lihtne ja mugav linnatänavatele parkida.

Kui soovid Kamiq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Kui soovid Kamiq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Vaata kõiki postitusi siit.