Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Škoda Scala G-TEC

Š

Škoda uue kompaktmudeli Scala kõige keskkonnasõbralikum versioon kannab nime Škoda Scala G-TEC. Maagaasi kütusena kasutav Scala täiendab uue kompaktmudeli mootorivalikut, lisades sinna eriti tõhusa ja keskkonnasõbraliku variandi. Nimelt on auto kapoti all 1.0 liitrine G-TEC mootor, mille tippvõimsus on 66 kW (90 hj) ning mille leiab ka väikelinnamaasturi Škoda Kamiq G-TEC mudelilt.

ŠKODA tehnikadirektor Christian Strube sõnas, et lähiaastail täidab maagaas Škoda mootoriportfellis võtmerolli heitgaaside CO2 sisalduse vähendamisel. Lisades, et Škoda maagaasimootorid muutuvad klientide seas üha menukamaks tänu oma väikesele heitmehulgale ning kõik, kes tulevikus Škoda Scala G-TEC-iga sõitma hakkavad, lõikavad kasu ka suhteliselt madala kütusehinna pealt paljudes riikides. Eestis maksab CNG gaas praegusel ajal umbes 0.889 eurot kg kohta. Scala tarbib saja kilomeetri läbimiseks umbes 4 kg gaasi, ehk reaalne rahakulu 100 km läbimiseks jääb sinna 3 euro kanti. NB! Käimas on CNG autoostukampaania. Nimelt ostes Aasta Autost CNG mootoriga Kamiq, Scala või Octavia mudeli saad ostuga kaasa 20 000 km läbimiseks tasuta kütuse, rehvid ning pikendatud 5 aastase või 150 000 km läbisõidupiiranguga garantii. See tähendab, et esimesel aastal maksad ainult auto kindlustuse eest, autoliisinguga ostes ka liisingumakseid.

Uue Scala G-TEC-i ühe liitrine jõuallikas on kolmesilindriline turbomootor võimsusega 66 kW (90 hj). Selle maksimaalne pöördemoment 160 Nm suunatakse esiratastele 6-käigulise manuaalkäigukasti vahendusel. Scala G-TEC on konstrueeritud spetsiaalselt surumaagaasi kasutamiseks ning vastab heitmenormile Euro 6d-TEMP. Heitgaaside CO2 sisaldus väheneb bensiini kasutamisega võrreldes umbes 25 protsenti, märkimisväärselt kahaneb ka lämmastikoksiidide (NOx) hulk ning tahkeid osakesi ei teki üldse.

See tähendab, et mida rohkem sõidate, seda keskkonnahoidlikum olete. Scala CNG hübriid on varustatud automaatse ümberlülitusega kahe kütusesüsteemi vahel. Autol on kolm omavahel ühendatud terasgaasipaaki, mis mahutavad kokku 13,8 kilogrammi surumaagaasi. See võimaldab kompaktmudelil läbida 410 kilomeetrit keskkonnasõbralikus ja tõhusas maagaasirežiimis. Kui surumaagaas peaks lõppema, lülitub Scala automaatselt bensiinirežiimi, kus 9-liitrine paak võimaldab läbida veel umbes 220 kilomeetrit. Tänu sellele säilitab Scala G-TEC liikumisvõime ka ilma maagaasitanklateta piirkondades, kuna summarne sõiduulatus küünib umbes 630 kilomeetrini. Eestis on praeguse seisuga umbes 20 CNG tanklat ning nende arv suureneb pidevalt, näiteks avatakse õige pea tankla ka Saaremaal.

Škoda Scala baasmudeli varustusest leiab LED-tuled, Swing teabe- ning meelelahutussüsteemi, sõidusuunas lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi ning palju muud. Kokku on valikus, koos Monte Carlo CNG mudeliga, neli erinevat varustustaset: Active CNG, Ambition CNG, Elegance CNG ning Monte Carlo CNG. Lisasid on panoraamkatuseluukidest virtuaalsete näidikutepaneelideni ning igaüks saab auto meelepärasematest lisadest kokku konfigureerida. Efektsematest lisadest jäävad silma veel induktiivlaadimisega telefonilaegas, KESSY, elektriajamiga tagaluuk ning uut tüüpi USB-C pesad. Auto interjöör on ruumikas, ning kvaliteetne. Maagaasipaagid on nutikalt auto põhja alla integreeritud ning tänu sellele ulatub Scala G-TEC-i pakiruumi maht 339 liitrini – see on klassi parim näitaja oma segmendi maagaasisõidukite seas.

Lisaks on auto varustuses ka mitmeid Simply Clever lahendusi. Nende hulka kuuluvad nagid pakiruumis, pakivõrgud, kahepoolsed pakiruumi matid, erinevad panipaigad, hoidikud (nt vihmavarjuhoidikud esiustes) ning Top-tether-lapseistmekinnitused. Škoda Connect ühenduvuspaketiga saad multimeediasüsteemile lisada online kaardirakendusi sh reaalajas liiklusinfo, ilmaennustused ja teabe tanklate ning parkimiskohtade osas. Škoda Care Connect hooldus- ja rikketugi on valmis aitama teid rikete või muude sõiduki seisukorraga seotud probleemide kõrvaldamisel. Kergema õnnetuse korral võtab auto automaatselt hoolduskeskusega ühendust või kutsub abi. Lisaks pakub Škoda Connect auto kaugjuurdepääsu ning SOS hädaabikõnet. Kaugjuurdepääs võimaldab telefoni abil kontrollida auto olekut, auto uksi avada või lukustada ning kasutada veebipõhist lisasoojendust. Auto laes asuv SOS hädaabikõne nupp võimaldab ohu või õnnetuse korral kohest abi. Avarii korral aktiveerub teenus automaatselt. 

Sarnaselt kõigile teistele Scala mudelitele saavad G-TEC-variandid sõidurajal püsimise abisüsteemi Lane Assist ning sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi Front Assist koos linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooniga. Ketaspidurid paigaldatakse nii esi- kui ka tagasillale. 

Surumaagaas on kõrgema kütteväärtusega kui bensiin või diislikütus. See on taskukohasem ja põleb puhtamalt ning lisaks töötavad maagaasimootorid vaiksemalt. Reovete või põllumajandusjäätmete töötlemisel saadud biogaasi või sünteetilise gaasi kasutamine on veelgi keskkonnasäästlikum, eriti kui gaasi toodetakse taastuvallikatest saadud elektri abil. Maagaasi saab kasutada fosiilkütuste ja elektrisõidukite vahel laiuva tühimiku ületamiseks. Maagaasi toodetakse ka Eestis, näiteks Viljandimaal Siimanis. Gaasisõidukite tankimine on lihtne ja mugav, olemuselt täiesti võrreldav bensiini- või diiselmudelite tankimisega. Tule proovi ka sina CNG mootoriga Scalaga sõita ning seda tankida Tartus, Aasta Auto esinduses, aadressil Sepa 24B.

Kui soovid Scala CNG mudeliga sõitma minna, siis:

Vaata ka Scala G-TECi kampaaniapakkumisi:

Kui soovid Scala CNG mudeliga sõitma mina, siis:

Vaata ka Scala G-TECi kampaaniapakkumisi:

Vaata teisi #škoda postitusi siit.

Tahad midagi lisada?

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi