Sõitsime Škoda Scala G-TECi roolis peaaegu 600 km ning kokku läks see maksma ligikaudu 19 eurot. Surugaasil töötava autoga varasemalt polnud nii pikka maad läbinud ning seetõttu oli uudne kogemus ka auto gaasiga täitmine. Kokkuvõtlikult võib öelda, et CNG tankimine oli üldjoonetes täiesti võrreldav bensiini või diiselauto tankimisega. 

JUHISED: Tankimisega alustamine
Esimese asjana tuleb nagu ka bensiini või diislit tankides automaati sisestada pangakaart või sularaha ning tankur valida.
Seejärel tuleb gaasipaagi otsikult plast- või kummikate eemaldada ja püstol otsikule külge panna.
Püstoli fikseerimiseks tuleb selle küljes olev kang umbes nagu veekraan keerata noolega näidatud suunas ning tankimisega võibki alustada. Tankimise alustamiseks tuleb vajutada tankuri küljes olevat rohelist nuppu.

Auto maagaasiga tankimine erinebki põhimõtteliselt bensiini või diisli tankimisest vaid seepärast, et tegu ei ole vedela ainega, vaid suru all hoitud gaasiga. Sellest hoolimata on protsess üsna lihtne, kuid esimest korda tankides tasub siiski hoolega juhiseid jälgida. Autot käisime tankimas Eesti suurimas 48 kohaga Alexela surugaasitanklas Tartus. Tegu on ühtlasi ka Eesti suurima CNG tanklaga. CNG tanklate kohta leiad rohkem infot lehelt: https://www.skoda.ee/rohegaasi-skoda/cng

JUHISED: Tankimisega lõpetamine
Kui soovid enne paagi täitumist tankimise lõpetada, siis seda saad teha vajutades tankimise alustamise kõrval asuvat punast värvi nupuga. Tankimise lõppedes tuleb fiksaator jälle vastupidises suunas pöörata ning püstoli küljes olevat liigendit enda poole tõmmata. See vabastab püstoli auto paagi suudme küljest ning gaasi tankimine ongi lõpetatud.

Škoda Scala G-TEC CNG on Škoda mudelivalikus Octavia G-TEC ning Kamiq G-TEC mudeli kõrval kolmas. Auto kapoti all 1.0 liitrine kolmesilindriline G-TEC mootor, mille tippvõimsus on 66 kW (90 hj). Gaasipaakide kogumaht on 13,8 kilogrammi surumaagaasi. See võimaldab kompaktmudelil läbida 410 kilomeetrit keskkonnasõbralikus ja tõhusas maagaasirežiimis. Kui surumaagaas peaks lõppema, lülitub Scala automaatselt bensiinirežiimi, kus 9-liitrine paak võimaldab läbida veel umbes 220 kilomeetrit

Kui õigel ajal tankima jõuda, kasutatakse bensiini üksnes auto käivitamiseks. Kütusekulu erinevus bensiini ja maagaasi tarbivate autode vahel on seletatav lihtsa füüsikaga – ühes kilogrammis maagaasis sisaldub jämedalt võetuna sama palju energiat kui 2 liitris LPG-s, 1,5 liitris bensiinis või 1,3 liitris diislikütuses. Puht matemaatiliselt tähendab see seda, et kui ühe kilomeetri läbimiseks kulub bensiinimootoriga Škodal umbes 6,4 eurosenti. Surumaagaasi kulub kilomeetri läbimiseks üle kahe korra vähem ehk umbes 3,2 eurosenti (arvestades hinna- ja kuluerinevusi). Ökonoomsemalt sõites on kulu veelgi väiksem.

NB! Käimas on ka Aasta Auto CNG kampaania, mille raames saad laoauto ostuga kingituseks: 20 000 kilomeetri läbimiseks kütuse, lisarehvid ning pikendatud 5 aasta või 150 000 km läbisõidupiiranguga lisagarantiiSee tähendab, et 16 900 € (hind al.) eest saad uhiuue auto, mille esimese aasta kuludeks on vaid liisingumaksed ning kindlustus. Auto on võimalik soetada ka 0% sissemaksuga autoliisinguga (NB! Kampaania on lõppenud).

Surugaasi tankimise ajal püüdis uus punane ning Propus Aero velgedega Škoda Scala G-TEC ka teise CNG tankija pilku ning rõõmsal meelel tuldi ka uut autot uudistama. Ei teagi, kas kõik gaasiautoga sõitjad on nii rõõmsameelsed, aga ausalt öeldes tuju teeb heaks küll, kui paagitäis kütust maksab ainult 12-13 eurot.

Kui soovid Scala mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Kui soovid Scala mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Vaata kõiki postitusi siit.