Peale ettevõtete ühinemist suurendati tootmistehast märkimisväärselt ning muuhulgas moderniseeriti ka autode tootmisliin.
Seetõttu jätkus 1926. aastal suure hooga esimeste Škoda mudelite tootmine. Üks uus 1926. aastal tootmisesse paisatud Škoda mudel oli näiteks Hispano-Suiza, mille üheks omanikuks oli muuseas ka Tšehhoslovakkia president T. G. Masaryk. Kolme aasta jooksul ajavahemikul 1926. – 1929. toodeti seda mudelit vaid 100 eksemplari.
Mootor: 6654 cm3.
Võimsus: 135 hj.
Kaal: 2700 kg.
Max kiirus: 120-140 km/h.
1928. aastal tutvustati uut mudelit Škoda 4R, mida toodeti 1928-1930. aastate vahemikus teadaolevalt 975 tükki. Tegu oli tagaveolise, puidust raami ning metallpaneelidega autoga.
Aasta: 1928.
Mootor: 1944 cm3.
Võimsus: 32 hj.
Kaal: 1300 kg.
Max kiirus: 90 km/h.
1929. aastal lisandus mudelirivvi kolm uut Škoda mudelit, nendeks 430, 645 ja 860. Škoda 860 oli kolmest automudelist kõige kallim ning suurem eraauto, mida ostsid enamasti ettevõtjad ning institutsioonid. Number 8 mudeli nimes tähendas 8 silindrist vesijahutusega ridamootorit ning number 60 mootori võimsust, nimelt oli autol 60 hobujõudu.
Aasta: 1929.
Mootor: 3880 cm3.
Võimsus: 60 hj.
Kaal: 1850 kg.
Max kiirus: 110 km/h.
4. detsembril 1930. aastal suri ettevõte üks asutajatest Václav Laurin. Ettevõte sai ka uue organisatsioonilise struktuuri, nimeks ASAP mille 100% aktsiatest kuulusid Škoda kontsernile sh. Mladá Boleslavi tehas, ettevõtte agentuurid, autopoed, teenindused. 1930. aastal alustati tööd uut tüüpi tootmisliiniga. Uus tootmisprotsess võimaldas toota 85 autot päevas. 1930. – 1932. aastatel toodeti näiteks automudelit Škoda 422 kokku lausa 3435 tükki. Škoda 422 mudelil oli neli silindrit ning 22 hobujõudu. Autot toodeti seitsme erineva keretüübiga.
Aasta: 1930.
Mootor: 1195 cm3.
Võimsus: 22 hj.
Kaal: 1000 kg.
Max kiirus: 75 km/h.
Aasta: 1931.
Mootor: 1792 cm3.
Võimsus: 33 hj.
Kaal: 1150 kg.
Max kiirus: 100 km/h.
1931. aastal sisenes autoturule Škoda 633. 1792 cm3 suuruse 24.2 kw mootoriga mudelit valmistati kokku 504 tükki. 1933. aastal sai ilmsiks, et autoturg vajab üha enam ja enam madalate ülalpidamiskulude ning hea hinnaga rahvaautot. Aprillis 1933 sai sõiduautode uue põlvkonna eestvedajaks Škoda 420 Standard, mis oli otsene vastus majanduskriisile. Oma eelkäijaga, mudeliga Škoda 422 võrreldes kaalus see ligikaudu 250 kg vähem. Sõiduki neljasilindriline neljataktiline mootor töömahuga 995 cm³ ja väljundvõimsusega 14,7 kW (20 hj) oli tänu tolleaegsetele maksusoodustustele suurepärane lahendus. Sõiduki hind oli 29 800 krooni (Kč). Škoda töötas Populari välja 420 Standardiga saadud hea kogemuse najal. Baasversioon Škoda 418 Popular pakkus parimat juhitavust isegi halbadel teedel tänu oma tsentraalsele toruraamile, sõltumatule vedrustusele ja täpsele hammaslattülekandega roolisüsteemile. Ka kaalujaotus oli soosiv, sest ülekanne viidi üle tagateljele, millega loodi käigukastpeaülekande süsteem. Neljasilindrilise 902 cm³ mootori võimsus oli 13 kW (18 hj) ja see tarbis ainult seitse liitrit kütust 100 km kohta. Esimene prototüüp valmistati 1934. aasta 18. jaanuaril, millele järgnes veebruari lõpus 19 katseseeria sõidukit.
Aasta: 1933.
Mootor: 995 cm3.
Võimsus: 20 hj.
Kaal: 450 - 750 kg.
Max kiirus: 85 km/h.
Aasta: 1934.
Mootor: 903 cm3.
Võimsus: 18 hj.
Kaal: 400-650 kg.
Max kiirus: 80 km/h.
Esimene Škoda Superb valmis juba 1934. aastal. Nii nagu ka praegu, oli 1930. aastate Superb margi esindusmudel. Aastatel 1934 kuni 1949 väljus Škoda tehasest neid aga üsna vähe, veidi üle tuhande. Esialgu oli Superbi tippversioonil kuuesilindriline 2,5-liitrine mootor võimsusega 55 hj ning hiljem jõudis müügile ka 3,1-liitrine 80 hobujõuga kuuesilindriline mootor.
Aasta: 1934.
Mootor: 2492 cm3.
Võimsus: 55 hj.
Max kiirus: 110 km/h.
Teisipäeval, 6. märtsil 1934 anti üle esimene Škoda Popular. Selle ostis rahvusvaheliselt tuntud kinga- ja rehvivalmistaja Baťa Zlínist, kes oli tol ajal Škoda tarnija. Kuulu järgi võttis ettevõtte president Jan Antonín Baťa sõiduki isiklikult üle. Kuu aega hiljem, 9. aprillil tellis Baťa autotehase direktorilt Ing. Karel Hrdličkalt veel 30 Populari poolkabrioletti ja rotsterit. Tänu moodsa ja säästliku autoga saadud meeldivale kogemusele ostis ettevõte hiljem veel mitukümmend Škoda Populari mudelit, mis olid müügil hinnaga alates 17 800 kroonist (Kč) ja mille hulka kuulusid ka kinnise katusega tarbesõidukid. Popular sai autojuhtide seas kiiresti järjest populaarsemaks. Rooli taga nähti tihti kuulsusi, sealhulgas näitlejat Olga Scheinpflugovát ja Tšehhi riikliku jalgpallimeeskonna liikmeid, kes said 1934. aasta maailmameistrivõistlustel väravavahi ja kapteni František Plánička juhtimisel teise koha. Turu ühe kõige taskukohasema sõiduki voorused tõi esile muljetavaldav pikamaareis: neli sõidukit sõitsid Prahast maismaad mööda Kolkatasse, mis asus 11 000 km kaugusel tolleaegses Briti Indias; koduteel sõitis nelik läbi Mumbai. Triestes väljus reisiseltskond aurulaevast ning naasis Itaalia, Jugoslaavia ja Austria kaudu tagasi kodumaale, sellega lõpetati 15 000 kilomeetri pikkune reis. Järsult kasvavad tootmisnäitajad näitavad, kui hästi võtsid kliendid Populari Tšehhoslovakkias ja kümnetes riikides üle kogu maailma vastu: 1934. ja 1935. aasta vahel tootmismaht peaaegu kahekordistus. Aastatel 1935–1939 eksporditi peaaegu 6000 sõidukit, sealhulgas 1935. aastal esimest korda Hiinasse, mis pani aluse kaubandussuhetele Škoda Auto ja Hiina vahel. Tänu Populari seeriale jõudis autotootja 1936. aastal kodumaisel sõidukiturul esikohale, mida Škoda hoiab tänaseni. Populari saatis edu ka rahvusvahelises autospordis, muu hulgas jõudis see Monte Carlo rallil kuni 1500 cm3 sõidukite klassis teisele kohale. Škoda kasutas seda võitu võimalusena eriseeria turuletoomiseks: Popular “Monte Carlo” kupee- ja rotsteri versioonid olid populaarsed just nõudlikumate klientide hulgas.
Aasta: 1935 - 1936.
Mootor: 1386 cm3.
Võimsus: 36 hj.
Max kiirus: 120 km/h.
Aasta: 1935.
Mootor: 1385 cm3.
Võimsus: 36 hj.
Max kiirus: 110 - 120 km/h.
Kliendid näitasid Škoda kõige väiksema auto vastu endist viisi huvi. Juba 1934. aastal jõudis seeriatootmisse võimsam 995 cm3 ja 14,7 kW (20 hj) mootor, millele lisati 1937. aasta suvel OHV-mootori klapiajastuse süsteem ja turvaklaasist esiklaas. Sama aasta sügisel jõudis turule neljasilindriline 1089 cm3 22 kW (30 hj) mootor. 1938. aastal sai Škoda Popular 1100 OHV hüdraulilised trummelpidurid ning soodsama hinnaga suletud salongiga neljakohaline Popular 995 „Liduška” 16 kW (22 hj) oli saadaval hinnaga alates 17 300 kroonist (Kč).
Aasta: 1937.
Mootor: 995 cm3.
Võimsus: 27 hj.
Kaal: 470 - 800 kg.
Max kiirus: 100 km/h.
Aasta: 1938.
Mootor: 1089 cm3.
Võimsus: 30 hj.
Kaal: 900 kg.
Max kiirus: 100 km/h.
Škoda Popular oli ka üks esimesi autosid, mille puhul sai alguse Škoda “Simply Clever” loosunglause. Nimelt loodi autodele mitmeid väga kasulikke lisasid. Näiteks 1935. aastal Špindler’s Mill suusaalal proovile pandud metallist autosuusad. Idee Popular mootorsaaniks muuta sündis sellest, et karmidel talvekuudel oli raske viia toitu ning muid tarbekaupu mäeküljel asuvatele majapidamistele.
Lahendus osutus kasulikuks ka piirivalve tõhustamisele, sest lihtsustas mägistel piirialadel patrullimist. Tsiviilpolitseinikutel ning sandarmeeria üksustel oli nüüd võimalus sõita autoga ka nendel aladel, kuhu muidu pääses ligi vaid hobustega ratsutades ning suusatades. 20 hobujõulisel Populari mudelil olid lisaks tagumistel ratastel ka lumeketid.
Aasta: 1935.
Mootor: 1386 cm3.
Võimsus: 31 hj.
Kaal: 520 - 600 kg.
Max kiirus: 100 km/h.
Aasta: 1935.
Mootor: 1386 cm3.
Võimsus: 31 hj.
Kaal: 600 kg.
Max kiirus: 110 km/h.
1935. aastal tutvustati üldsusele esimest korda ka Škodat, mille nimeks sai Rapid. Rapid ehitati populari baasil ning auto osutus ülimenukaks. Kokku toodeti esimese põlvkonna Rapid mudelit 5500 tükki. Škoda Rapid II. Cabrio De Luxe puhul oli tegu kroomdetailidega luksuslikuma Rapidi versiooniga. Auto omas 1.4 liitrist SV mootorit ning seda toodeti vaid umbes 30 tükki.
Üks visuaalselt põnevaimaid 1935. aastal toodetuid Škoda mudeleid oli 935 Dynamic. Langeva katusejoonega vähesel määral sportautot meenutava auto disain sarnanes tollal konkurendi Tatra poolt loodud 77 mudelile. Autot esitleti 1935. aasta Praha autonäitusel ning tegu on ainukese säärase välimusega Škoda 935 dynamic mudeliga maailmas.
Eelmine ptk:
Järgmine ptk:
Vaata kõiki postitusi siit.