Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Audi Q3

A

Uus Audi Q3 näeb välja palju sportlikum kui selle eelkäija. Esiosa agressiivsust rõhutavad kaheksanurkne Singleframe iluvõre ja suured õhukanalid. Vertikaalsete Quattro ribadega kaheksaks jagatud radiaatorivõret ümbritseb hall raam. Kitsaste esilaternate disain tipneb kiilukujuliste sisekülgedega. Q3 küljejoon lisab autole stiilsust ja tagab tänu rattakoobaste kohal looklevatele „musklitele“ sportliku üldmulje. Kontuurid on saanud inspiratsiooni Audi quattro DNA-st, muutes SUV visuaalselt veelgi laiemaks. Tagaklaasi külgedeni ulatuv pikk katuseserva spoiler ning järsult tõusev D-piilar väljendavad samuti edasiliikumist. Uue Audi Q3 ostjatel on oma auto konfigureerimiseks palju võimalusi, näiteks on sõiduki alaosa saadaval kontrastvärvis, mis rõhutab maasturilikku välimust veelgi enam. S line disainipaketis lisanduvad teistsugused põrkerauad, ukseliistud ja difuusor. Valida saab üheteistkümne värvitooni vahel.

Spetsifikatsioonid: 
Mootor: 1.5 110 kw 35 TFSI, S tronic.
Kiirendus 0 kuni 100 km/h: 9,2 sekundit. 
Kombineeritud kütusekulu (WLTP): 7,7-7,1 l/100km.

Audi Q3 puhul on saadaval on kolm bensiinimootorit ja üks diiselmootor, esi- või nelikveolisena. Võimsus jääb vahemikku 110 kW (150 hj) kuni 169 kW (230 hj). Kõik mootorid on nelja silindri, turbolaadimise ja otsepritsega, olles nii võimsad, aga samas ka efektiivsed. Jõuülekanne toimub kuuekäigulise manuaalkasti või 7-käigulise automaatkastiga S tronic. Maastikul tagavad sõidurõõmu pidev nelivedu, optimaalne veojõud ja suurepärane stabiilsus. Nupuvajutusega aktiveerub lisavarustusena pakutav mäest laskumise abi, mis hoiab ka järsul langusel eelvalitud kiirust. Tänu Audi drive selectile on juhil võimalus muuta Audi Q3 sõiduomadusi sõltuvalt liiklusolukorrast, teeoludest või isiklikest eelistustest. Valida saab kuue seadistuse vahel – alates väga mugavast ja säästlikust kuni läbi ja lõhki sportliku režiimini. Süsteem mõjutab kiirendust, rooli tundlikkust ja S tronic käiguvahetust. Samuti ka lisavarustusena tellitavat kohanduvat vedrustust. Andurid mõõdavad kõigi nelja ratta liikumist ning külg- ja pikisuunalist kiirendust. Seejärel reguleeritakse ülekannet vastavalt tee- ja liiklemistingimustele. Selle tulemusel paraneb sõidudünaamika ja -mugavus veelgi. Alternatiivina saab valida ka sportliku seadistuse, mis pakub jäigemat vedrustust/seadistust ning kiirustundlikku roolivõimendit, mille puhul suhe muutub vastavalt pöördenurga suurenemisele.

Uus Audi Q3, mis põhineb Volkswagen grupi modulaarsel platvormil, on kasvanud peaaegu kõikidelt mõõtmetelt ja paigutub kompaktsete maasturite kõige kõrgemasse kategooriasse. Uus Q3 on 4485 millimeetrit pikk, ehk koguni 97 mm pikem kui selle eelkäija. Laiuses on auto kasvanud 25 millimeetrit (1856 millimeetrini), kuid 1585 millimeetri kõrgusena on see 5 millimeetrit madalam kui esimese põlvkonna Q3 mudel. Teljevahe on kasvanud 77 millimeetrit (2680 millimeetrini), pakkudes veelgi suuremat ruumikust – kasvanud on nii põlve-, pea- kui ka küünarnukiruum.

Kompaktse SUV esiteljel kasutatakse McPherson tüüpi vedrustust; tagateljel aga kõrgetasemelist neljahoovalist lahendust. Rööbe on vastavalt 1584 ja 1576 mm. Kergmetallvelgede suurus on alates 17 või 18 tolli – sõltuvalt valitud disainipaketist – kuni 20 tolli (sel juhul kasutatakse Audi Sport GmbH velgi, mis on varustatud rehvidega mõõdus 255/40.) 

Audi pakub esilaternaid kolmes versioonis ning kõikides kasutatakse LED tehnoloogiat. Tippversiooniks on Matrix LED esilaternad, mille adaptiivne kaugtulede süsteem valgustab teed intelligentselt. Külgvaade hiilgab sümmeetrilise tulede disainiga, mis seob omavahel esi- ja tagalaternad. Neid ühendav küljejoon lisab stiilsust ja tagab tänu rattakoobaste kohal looklevatele „musklitele“ sportliku üldmulje.

Sportlik iseloom, õmblused, kolmemõõtmeliselt kujundatud elemendid – interjöör on välisdisaini loogiline jätk sarnaneb mitmel viisil Audi suuremate mudelitega. Armatuurlaud on jagatud kaheks: ülaosa on õhutusavade päralt; alumise osa täidab suur must kaheksanurkne paneel. Lai kroomiribaga ääristatud paneel matkib Singleframe motiivi. MMI puuteekraani ümbritseb must kõrgläikega viimistlus. Koos allpool asuvate kliimaseadme juhtnuppudega paikneb see juhi suhtes 10-kraadise nurga all. Roolist vasakul asuvale paneelile on paigutatud tulede lülitamise surunuppude moodul, mis asendab eelmise mudeli pöördnuppu. Maasturile kohaselt pakub Audi Q3 tänu kõrgusele lihtsat sisenemist ja head nähtavust, kuid sellest hoolimata ka sportlikku juhikohta. Rooli asend on samuti vastavalt järsema nurga all. Kolmeosalisi seljatugesid, jaotusega 40:20:40, saab sättida seitsmesse asendisse. Tagaistmel istujate päralt on ka keskel paiknev käetugi, mille standardvarustusse kuulub kaks topsihoidjat. Sõltuvalt tagaistmete ja seljatugede asendist on pagasiruumi kogumahutavus 530 või 675 liitrit. Kui seljatoed on alla klapitud, suureneb pagasiruum 1525 liitrini. Laadimispinna saab reguleerida kolmele tasandile. Madal, 748 mm kõrgusel asuv pagasiruumi serv lihtsustab raskema pagasi laadimist. Pakiruumi katet saab hoiustada laadimispinna all. Pikemateks reisideks pakub Audi lisavarustuses ladustamis- ja kohvrihoidiku paketti. Lisaks esiistmete seljatugede küljes asuvatele võrkudele ja kõrvalistuja istme all paiknevale laekale on saadaval kohvreid fikseeriv võrk ja tagaluugil asuvad LED kohtvalgustid. Tänu elektrilisele tagaluugile pääseb pagasile lihtsasti ligi. Lisaks saab seda avada ja sulgeda ka jalaliigutusega.

SUV pereauto juhtimis- ja kuvasüsteeme on muudetud pealaest jalatallani – Audi ei kasuta enam analoognäidikuid. Isegi standardse MMI raadioga on varustuses 10,25-tollise ekraaniga digitaalne näidikupaneel, mida saab juhtida multifunktsionaalselt roolilt. Audi virtuaalne näidikuteplokk ja lisafunktsioonid sisalduvad juba esimeses lisavarustuse paketis MMI raadio Plus. Näiteks hõlmab see MMI funktsioone ja kuvab lisaks liikumiskiirusele ja tahhomeetrile teavet ka esitamisel oleva muusika ja Audi connect teenuste kohta. Kui kasutaja on määranud sihtkoha, kuvatakse ekraanil ka navigeerimiskaarti. Juht saab seadistada ekraani vastavalt vajadustele ning kõik andmed on pidevalt tema otseses vaateväljas. MMI raadio Plus süsteem sisaldab armatuurlaua keskel ka 8,8-tollise diagonaaliga MMI puuteekraani. Tippversiooni MMI navigatsioon Plus puhul on selle ekraani suurus 10,1 tolli. Suurim lisavarustusse kuuluv ekraan on 12,3-tollise diagonaaliga. Juht saab valida kolme erineva ekraanikujunduse vahel, valikusse kuulub ka uus ja eriti sportlik kujundus. Lisaks sellele on Audi Q3 MMI navigatsioon Plus’il uus ja loomuliku kõnega hääljuhtimise funktsioon. See suudab mõista ka vabamat sõnastust. Leidlik vestlusjuht küsib vajaduse korral lisaküsimusi, lubab teha parandusi, pakub valikuvõimalusi ning nõustub, kui teda katkestatakse. Bang & Olufsen Premium helisüsteem koos virtuaalse 3D heliga pakub kolmemõõtmelist audiokogemust. Heli kostub armatuurlaual paiknevast neljast täiendavast kõlarist ja D-piilaritel asetsevatest kõlaritest. Koostöös Fraunhoferi instituudiga välja töötatud spetsiaalne algoritm lisab helile suurepärase laia skaala ja sügavuse – Audi Q3 sisemus kostub suuremana. Helisüsteemis on kokku 15 kõlarit koguvõimsusega 680 W.

Audi Q3 MMI navigatsioon plus pakub samu tehnilisi funktsioone nagu kõrgema klassi maasturitel. Näiteks suudab navigeerimissüsteem varasemate sõitude põhjal arvesse võtta juhi eelistusi ning pakkuda nendega sobivaid teekondi. Teekond arvutatakse – paralleelselt auto poolt tehtava planeerimisega – kaardi- ja navigatsiooniteenuse pakkuja HERE serverites, kasutades üldise liiklusolukorra tuvastamiseks reaalaja andmeid. Ideaalse navigeerimise tagavad Audi connect teenused, mis kuuluvad tipptasemel info- ja meelelahutussüsteemi standardvarustusse. Andmeedastusmoodul toetab LTE Advanced standardit ja pakub Audi connect teenuseid paljudes Euroopa riikides. Teenused toimivad sõidukisse püsivalt paigaldatud SIM-kaardi abil. Teenuste hulka kuuluvad reaalajas liiklusteave, huvipunktide (Point of Interest) otsingud, aga ka teave parkimiskohtade ja tanklate kohta, mis kuvatakse otse navigeerimiskaardile. Vajadusel lisatakse ka muutuv täiendav teave, näiteks hindade ja kasutamisvõimaluste kohta. Nende funktsioonide juures kasutab Audi Q3 kollektiivselt kogutud teavet: vastavate seadmetega varustatud sõidukid teatavad infot parklatesse sisenemisest ja sealt väljumisest. Sellised autod hoiatavad üksteist ka ohtlikest olukordadest nagu udu või must jää ja teavitavad kehtivatest kiirusepiirangutest. Autos viibijatel on ka võimalus kasutada mobiilseid seadmeid WiFi-kohtvõrgus. Lisavarutusena tellitav pakett Audi connect Navigation & Infotainment plus pakub ka teisi innovaatilisi lahendusi, sealhulgas Google Earth’i. Kõrglahutusega satelliidifotod tagavad elutruu kaardipildi, mis muudab liiklemise autojuhile lihtsamaks. See kehtib ka paljude suurte Euroopa linnade uute detailsete 3D-mudelite kohta. Sellesse varustusse kuulub ka hübriidraadio. Sõltuvalt jaamade signaali tugevusest lülitub see automaatselt FM-ile, DAB-ile või voogedastusele, et levi oleks alati tagatud. Koos lisavarustusega Audi connect Navigation & Infotainment plus reageerib hääljuhtimine päringutele mitte ainult seadmesse salvestatud teabe, vaid ka pilve salvestatud teabe abil – sama funktsiooni kasutati esmakordselt Audi A8 puhul. Veebipõhine ristviitamine tagab nii täpsemad kui ka kiiremad otsitulemused. Seetõttu oskab Audi Q3 leida spetsiifilisi sihtkohti nagu näiteks Itaalia restoran, seikluspark või lähim kaubanduskeskus. Süsteem kuvab asjakohast teavet, nagu fotod, lahtiolekuajad ja külastajate hinnangud.

Mugavus ja ohutus: juhiabisüsteemid. Esiletõstmist väärib adaptiivne püsikiirusehoidja (lisavarustusena ja vajalik S tronic käigukast). Püsikiirusehoidja pakett sisaldab adaptiivset kiirusehoidjat, liiklusummikute abistamisfunktsiooni ja sõiduradade jälgimise funktsionaalsust. See toetab juhti nii piki- kui ka külgsuunalise liikluse jälgimisel, suurendades sõidumugavust just pikematel sõitudel. Sama kehtib sõiduraja vahetamise hoiatuse kohta. Kui tagumised radarandurid tuvastavad pimenurgas asuva või tagant kiiresti läheneva sõiduki, süttib vastavas küljepeeglis hoiatustuli. Parkimisabi süsteem juhib linnamaasturi automaatselt parkimiskohale ning sealt välja. Juht peab ainult gaasipedaalile vajutama, pidurdama ja käiku vahetama. Kui juht soovib välja tagurdada paralleelsest parkimiskohast või kitsast sissepääsust, aktiveeritakse parkimisassistent. Süsteem jälgib sõiduki taga olevat ala kahe radaranduri abil ja annab juhile kriitilistes olukordades hoiatusi. Neli 360-kraadise vaatenurgaga kaamerat pakuvad ka teisi kasulikke funktsioone. Näiteks kiirusel kuni 10 km/h kuvatakse suurel ekraanil Audi Q3 vahetu ümbrus. Puutetundlik juhtimine võimaldab juhil valida erinevate vaadete vahel. Lisaks linnulennult-vaatele, tagakaamera-vaatele ning esi- ja tagakaamera 180° panoraamvaatele kuvatakse ka esi- ja tagarataste detailset vaadet. See võimaldab juhil äärekivi läheduses täpselt manööverdada.

Audi Q3 tõeliselt sportlik välimus saavutatakse S line’i paketiga, mis rõhutab paljude detailide värvilahendusi. Varustus sisaldab sportvedrustust, 20-tolliseid rattaid ja Matrix LED esilaternaid. Erimudeli eksklusiivne viimistlus hõlmab ka mustaks värvitud Audi logorõngaid Singleframe’i iluvõres ja mudelitähist tagaluugil. Valida saab oranži (Pulse orange) ja halli (Chronos) värvilahenduse vahel.

Kui soovid Audi Q3 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Kui soovid Audi Q3 mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Vaata teisi #audi postitusi siit.

Tahad midagi lisada?

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi