L&K autotööstus jätkas 1916-1917. aastal, räsituna esimese maailmasõja tingimustest, autode tootmist kärbitud tootevalikuga. Toodeti üsna väikses koguses L&K Type S, M, O, OK, RK ja T sõiduautosid. Tehase niigi karmi tootmisprogrammi lisati juurde suurtükivägede granaadid ning nahast hobuserakmed. Sõja lõpuks oli autotootmine sedavõrd raskendatud, et tehasest väljus vaid kahte tüüpi sõidukeid ning RAF tootmistehasega sõlmitud lepped tuli tühistada.

L&K MF Fire Truck
Aasta: 1917.  
Mootor: 4713 cm3.
Võimsus: 50 hj.
Kaal: 1200 kg.
Max kiirus: 90 km/h.  

Esimene maailmasõda leidis oma lõpu 11. novembril 1918. aastal. Sõja lõpuga kukutati riigis kolm sajandit kestnud Austria valitsus ning pagulusest naasis president T. G. Masaryk, keda tervitas Praha raudteejaamas lisaks tuhandetele inimestele ka Laurin & Klement poolt toodetud auto. T. G. Masaryki eestvedamisel saavutati Tšehhoslovakkia riigile 1918. aastal iseseisvus.

L&K 450
Aasta: 1920.
Mootor: 4962 cm3.
Võimsus: 60 hj.
Kaal: 1300 kg.
Max kiirus: 100 km/h.  
L&K 100
Aasta: 1922.
Mootor: 1791 cm3.
Võimsus: 25 hj.
Kaal: 910 kg.
Max kiirus: 80 km/h.  

1920. aastaks oli L&K ettevõttel üle 1470 töötaja ning tehas laius 58 000 ruutmeetri suurusel maa-alal. Autode tootmiskogused hakkasid jälle tasapisi suurenema, näiteks toodeti 1922-1924. aastatel L&K Type 100 mudelit 106 ühikut.

L&K 350
Aasta: 1925.
Mootor: 3498 cm3.
Võimsus: 50 hj.
Kaal: 1950 kg.
Max kiirus: 100 km/h.  
L&K 120
Aasta: 1925.
Mootor: 1944 cm3.
Võimsus: 30 hj.
Kaal: 1380 kg.
Max kiirus: 85 km/h.  

1924. aasta oli L&K ettevõttele äärmiselt keerukas aasta. 1924. aasta juunikuu lõpus puhkes Mladá Boleslavi tehases laastav tulekahju, mis hävitas mitmed olulised tehasehooned. Ettevõttel tekkisid seetõttu suured tootmisprobleemid ning raha kahjude remondiks nappis. Ainus väljapääs oli leida piisavalt suure kapitaliga masintööstusettevõte, kes oleks samal ajal huvitatud autode tootmisest. Selliseks ettevõtteks sai Pilseni linnas asuv Škoda Works. Nimelt oli Škoda Works avanud peale sõda oma tehases autotootmisosakonna. 1925. aasta lõpus kustutati ettevõte Laurin & Klement äriregistrist. 

L&K ŠKODA 110
Aasta: 1925.  
Mootor: 1791-1944 cm3.
Võimsus: 20-25 hj.
Kaal: 910-1280 kg.
Max kiirus: 85 km/h.  

Ühinemisest alates toodeti järgmise nelja aasta jooksul autosid mõlema ettevõtte nimega. Esimene neist oli L&K Škoda 110. Tegu oli populaarse ning töökindla luksusklassi autoga, millel kasutati kõikidel ratastel moodsat Henri Perrot poolt loodud pidurdussüsteemi. Autot toodeti mitme erineva keretüübiga, nende hulgas kabrioletina, Weymann sedaanina ning kupeena. Hilisematele mudelitele lisati võimsam 1944 kuupsentimeetrise mahuga mootor.

Tegu oli 1920ndate kõige laialdasemalt levinud automudeliga ning ka esimese Škoda “combi” mudeliga. Ühinemisest alates järgnenud nelja aasta jooksul ei muutunud ettevõtte programm eriliselt ning tehas jätkas juba tuntud sõidukite tootmist uue nime alt. Küll aga aitas ettevõtete ühendamine tootmist muuta kiiremaks ning oluliselt odavamaks.

Viimane auto, mis uhkelt L&K nime kandis, väljus tehasest 1929. aastal. 

Järgmine ptk:

Vaata kõiki postitusi siit.