Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Škoda Citigo e iV

Š

CITIGOe iV on ŠKODA esimene täiselektriline seeriaauto. Kui CITIGOe iV kapott avada, leiab selle alt esirattaid käitava 61 kW võimsusega elektrimootori. Süsteemi teise osa moodustab 36,8 kWh mahutavusega aku auto põrandas. Elektriautode põhieelised on heitmete puudumine, vaikne liikumine, erk dünaamika ja suhteliselt lihtne hooldamine.

Spetsifikatsioonid: 
Mootor: 61 kW (212 Nm) elektrimootor.
Elektrienegria kulu: 129 Wh/100km.
CO₂ emissioon: 0 g/km.

Kuna maksimaalne pöördemoment 212 Nm on saadaval paigaltvõtust alates, reageerib auto erksalt ja pakub linnasõidul alati naudingut, ükskõik kui lühike teekond ka poleks. CITIGOe iV saavutab kiiruse 100 km/h paigaltstardist 12,3 sekundiga (esimesed 20 km/h aga sekundiga) ning selle tippkiirus on 130 km/h. 

Et elektrienergiat võimalikult hästi ära kasutada, on CITIGOe iV varustatud pidurdusenergia taaskasutusega. Lisaks vaikimisi kasutatavale sõidurežiimile “Normal” on CITIGOe iV-l olemas ka režiimid “ECO” ja “ECO+”, mis muudavad sõiduki seadistust ja on mõeldud saavutama maksimaalset sõiduulatust. Need vähendavad energiakulu ja suurendavad seetõttu sõiduulatust. Näiteks kahandab ECO+ mootori võimsust ja piirab mugavusseadmete, näiteks kliimaseadme jõudlust. Regeneratiivpidurdus aeglustab autot, kui vabastada gaasipedaal ja vajutada piduripedaali ning sel viisil saadud energia salvestatakse uuesti sõiduki akusse. Pidurdusenergia taaskasutuse määra saab juht ise seadistada.

CITIGOe iV, nagu kõik akudega elektriautod, saab kogu liikumapaneva jõu elektrimootorilt. Elektrienergia pärineb peamiselt laadimisjaamadest või kodustest pistikupesadest ning see salvestatakse akudesse. Auto laadimiseks ühendatakse kaabel sõiduki küljel luugi all olevasse laadimispessa – sinnasamasse, kus sisepõlemismootoriga autodel asub tankimisava.

ŠKODA CITIGOe iV on mõeldud põhiliselt eluks kaasaegses linnas, kus pääsevad mõjule tema väiksus, erksus ja WLTP-tsüklis mõõdetud sõiduulatus 225 kuni 274 kilomeetrit. Vastavate laadijatega saad auto akut hõlpsasti kodus või teel olles laadida. Ühendades põhivarustusse kuuluva kaabli kodusesse seinakontakti, on Sinu käsutuses võimsus 2,3 kW, millega saab CITIGOe iV tühja aku laadida 80-protsendise täituvuseni 12 tunni ja 43 minutiga. 7,2-kilovatise seinakilbi ja vastava kaabliga (kulub põhivarustusse Elegance-tasemel, Ambition-taseme puhul lisa) kulub laadimiseks vaid neli tundi ja viisteist minutit. Need mõlemad laadimisviisid kasutavad vahelduvvoolu, mida pakuvad Sinu kodused pistikupesad. Kui Sa oled juba teele asunud ja pead kiiresti autot laadima, kasuta kolmandat tüüpi laadijat, mida tähistatakse lühendiga CCS (Combined Charging System). See laeb akut alalisvooluga ja palju suurema, kuni 40-kilovatise võimsusega. Tühja aku saab seal laadida 80% täituvuseni kõigest tunniga. CCS-laadija kaabel kuulub põhivarustusse Elegance-tasemel ning on Ambition-tasemele saadaval lisana. Kiirlaadijal on alati olemas ka laadimiskaabel.

Rohkem kui 2,4-meetrise teljevahega CITIGOe iV-s on ruumi piisavalt ja jääb ülegi, et reisijad sinna kitsikust tundmata ära mahuksid. Lisame siia veel hea ergonoomika, istumismugavuse ja hulga kasulikke panipaiku ning saamegi ideaalse kaaslase argiaskelduste tarvis. CITIGOe iV interjööri kaunistavad ehispaneelid armatuurlaual: mustad Ambition-varustustaseme puhul ja hõbedased Elegance-varustustasemel. Valge meeleoluvalgustus, mis kuulub Elegance-tasemel põhivarustusse, muudab interjööri veelgi hubasemaks. Pakiruumi 250-liitrist baasmahtu saab tagaistmete seljatugesid alla klappides kasvatada 923 liitrini.

Külmadel päevadel hoolitseb Sinu heaolu eest esiistmete soojendus. Vajuta nuppu üks kord ning kütteseade käivitub täisvõimsusega, et Sinu seljatagune võimalikult kiiresti üles soojeneks. Nupu teistkordsel vajutamisel lülitub soojendus poolele võimsusele, millest piisab, et istet mõnusalt leigena hoida. Samuti on Citigo varustatud esiklaasisoojendusega. Kliimaseade Climatronic võimaldab Sul autos nautida automaatselt püsivana hoitavat temperatuuri. Näidikuplokk ja selle keskel asuv Maxi DOT näidik hoiavad Sind kursis mitmesuguste funktsioonide ja näitajatega. Saad pidevalt hoida pilku peal allesjäänud sõiduulatusel, energiatarbel, kasutataval sõidurežiimil, sõiduki seisundil ja muudel olulistel pisiasjadel.

Turvalisuse aluseks on kere jäik kandeosa, sõiduki esi- ja tagaosa aga toimivad kokkupõrkel puhvertsoonidena ja neelavad võimalikult palju energiat. Sõiduki põhi on samuti spetsiaalselt tugevdatud, et tagada seal asuvale akule maksimaalne kaitse. CITIGOe iV tagab juhile ja eesmisele kaasreisijale passiivturvalisuse kõrge taseme tänu kuuele põhivarustusse kuuluvale turvapadjale. Kompaktne CITIGOe iV pakub ka hulgaliselt turvaseadmeid nagu sõidurajal püsimise abisüsteem ja elektrooniline stabiilsuskontroll, mis aitavad turvaliselt liigelda nii linnasiseses liikluskeerises kui ka pikkadel maanteeotstel. Lapseistmete paigaldamiseks on tagaistmetel olemas ISOFIX- ja Top Tether-kinnitused.

Škoda CITIGOe iV pakub teistmoodi särtsu täis sõiduelamust, raha kokkuhoidu ning värskust kõikidele huvilistele. Kui veedad palju aega just linnas lühikesi maid läbides, siis CITIGOe iV on just täpselt sulle.

Kahjuks ei ole praegu võimalik CITIGOe iV mudeliga proovisõidule minna.

Vaata Škoda laoautode eripakkumisi:

Vaata teisi #škoda postitusi siit.

2 comments

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

  • Kui teil elektrienergia pärineb peamiselt laadimisjaamadest või kodustest pistikupesadest, siis piim on teil pärit külmkapist, mitte lehmast 😉
    Millal seda CitiGod Teilt osta saab?

    • Tõsijutt. Kahjuks ei ole uute Škoda Citigo E iV mudelite tarne kohta veel midagi selgunud, ehk sellel aastal, kui üldse, pole kindlasti uusi autosid müüki juurde tulemas. Huvi mudeli vastu on suur ning olemasolevad autod said lihtsalt hästi kiiresti otsa. Küll aga on õige pea, 1. septembril, Škoda esimese täiselektrilise SUV Škoda Enyaqi maailma esmaesitlus, millel soovitame kindlasti silma peal hoida.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi