Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Škoda Octavia G-TEC CNG

Š

Elegantne välimus, ohtralt varustust, erakordne ruumikus, laialdased ühenduvusvõimalused ning keskkonnasõbralik jõuallikas – seda kõike pakub ŠKODA OCTAVIA G-TEC. OCTAVIA G-TEC-i jõuallikaks on neljasilindriline 1,5-liitrise töömahuga turbomootor võimsusega 96 kW, mis võib kütusena kasutada nii gaasi kui ka bensiini. Mootor töötab põhiliselt surumaagaasil (CNG), kuid saab hakkama ka bensiiniga, näiteks piirkondades, kus puuduvad gaasitanklad. 

OCTAVIA G-TEC omab kolme omavahel ühendatud gaasiballooni, mis mahutavad kokku 17,7 kilogrammi surumaagaasi. Kui gaas otsa saab, lülitub OCTAVIA G-TEC automaatselt bensiinirežiimile, selleks on pardal 9-liitrine bensiinipaak. Puhtalt gaasiga saab läbida ligikaudu 500 kilomeetrit ning vaid bensiiniga sõites maksimaalselt 200 km st, et kokku saab ühe tankimisega läbida umbes 700 km.. Surumaagaas (CNG) on kõrgema kütteväärtusega kui bensiin või diislikütus. See on taskukohasem ja põleb puhtamalt ning lisaks töötavad maagaasimootorid vaiksemalt.

Spetsifikatsioonid: 
Mootor: 1.5 l maagaas / biometaan CNG (96 kW).
Suurim kiirus: 218 km/h. 
Keskmine gaasikulu: 3,57 kg/100 km.
CO₂ emissioon (WLTP): 107 g/km

Surumaagaas on üks odavamaid kütuseid ning CNG-sõidukite kütusekulu kuupmeetrites mõõdetuna on peaaegu sama nagu bensiinikulu liitrites. Jooksvad kulud on umbes 50% madalamad kui bensiini- või diiselautol. Eriti tasub maagaas ära suure aastase läbisõidu puhul. Maailmas on rohkem kui 33 000 maagaasitanklat. Euroopas on avalikuks kasutamiseks umbes 3500 surumaagaasi tanklat ning iga päevaga hakkab üha rohkem tanklaid üle kogu Euroopa surumaagaasi pakkuma. Surumaagaasi lisamine tanklas toimub samamoodi nagu bensiini- või diiselauto tankimine. Mõlemad tankimisavad asuvad sama luugi all. Gaasi lisamine tankuriga käib sujuvalt, puhtalt ja kiiresti.

OCTAVIA G-TEC-i sisemuses pole võrreldes tavalise OCTAVIA mudeliga peaaegu mingeid muutusi. Uusima põlvkonna digitaalne näidikuplokk, mis kuvab nüüd lisaks tavakütusele ka CNG kütusenäidikut, on seadistatav ning omab 10,25-tollist ekraani. Juht saab valida nelja kuvaprofiili – Basic, Classic, Navigation ja Assist Systems – vahel ning multifunktsionaalroolil asuvate juhtseadiste abil soovitud sisu valida. Režiimis Assist Systems kuvatakse aktiveeritud juhiabisüsteeme digitaalses näidikuplokis ning teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraanil kolmemõõtmelisena. Varustuse hulka kuuluvad kahetsooniline kliimaseade Climatronic, 8-tollise ekraaniga teabe- ja meelelahutussüsteem Swing koos raadio ja SmartLinkiga, eesmised ja tagumised lugemislambid ja palju muud.

Telefonilaegas on mõeldud mobiiltelefoni hoidmiseks keskkonsoolis ja see võimaldab pidada mobiilikõnesid ka kehva levi korral. Telefonilaegas suudab samuti nutitelefoni laadida, kui selle mõõtmed ei ületa 160 × 80 mm ning telefon toetab juhtmevaba laadimise Qi-standardi. OCTAVIA G-TEC-i saab varustada kuni viie USB-C liidesega, tipptaseme teabe- ja meelelahutussüsteemiga Columbus, millel on 10-tolline puutetundlik ekraan, hääl- ja viipejuhtimine ning võimalus telefoni ühendamiseks SmartLinki kaudu, telefoni juhtmeta laadimine ning erinevad ŠKODA Connecti online-teenused.

Surumaagaas on sama turvaline kui bensiin või diislikütus. Kolm gaasimahutit vastavad rangeimatele turvanõuetele ja -normidele. Just seetõttu on ka OCTAVIA G-TEC pärjatud Euro NCAPi turvakatsetuste maksimaalse hindega – viis tärni. Avarii korral sulgevad turvaklapid maagaasi väljavoolu mahutitest. Tulekahju korral päästab teine turvaklappide komplekt gaasi tasapisi mahutitest välja.

ŠKODA OCTAVIA G-TEC turvalistust parandavad abisüsteemid:
ESIRADAR KOOS KOKKUPÕRKE VÄLTIMISE ABISÜSTEEMIGA - Esiradari süsteem hoiatab kokkupõrkeohu eest. Vältimatu kokkupõrke korral rakendab süsteem pidureid tagajärgede leevendamiseks. Samuti teeb süsteem hädapidurduse, kui jalakäija või jalgratturi tee auto liikumisega ohtlikult ristub. Kriitilises olukorras, kui esiradari süsteem sekkub pidurdamisega ja juht näitab rooli pöörates, et hakkab takistusest mööda põikama, sekkub kokkupõrke vältimise abisüsteem eesmärgipäraselt roolimisse, aidates takistusest mööduda.
PÖÖRAMISABI - Pööramisabi on sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi osa ning mõeldud vastutulevate sõidukite jälgimiseks vasakpöörde ajal, näiteks ristmikul. Vahetu ohu korral peatab süsteem sõiduki ja lülitab sisse ohutuled.
ÜMBERREASTUMISE ABISÜSTEEM - Tänu sõiduki tagaosas asuvale kahele radariseadmele tuvastab ümberreastumise abisüsteem tagant lähenevaid ja juhi vaatevälja pimealasse jäävaid sõidukeid. Sind teavitatakse ohust küljepeeglite sees asuvate LED-märgutuledega. Ümberreastumise abisüsteem suudab sõidukeid tuvastada kuni 70 meetri kauguselt ning juhti maanteel ja kiirteel ohtlike olukordade eest aegsasti hoiatada.
VÄLJUMISHOIATUS - See uus turvafunktsioon on veel üks ümberreastumise abisüsteemi täiendav võimalus. Väljumishoiatus hoiatab Sind ja teisi reisijaid kuuldavate ja nähtavate signaalidega, kui näiteks teega paralleelselt pargitud autost väljumise ajal võib ukse avamine põhjustada kokkupõrke teise auto, jalgratturi või elektrirolleriga. Väljumishoiatus kasutab ümberreastumise abisüsteemi tagaradareid ning jälgib auto taha ja külgedele jäävat ala kuni 35 meetri kaugusele.
EESISTUJATE TURVASÜSTEEM - Süsteem eelpingutab esiistmete turvavöid ähvardava avarii või ebastabiilse sõidusituatsiooni – tugeva üle- või alajuhitavuse – korral ning koostöös elektroonilise juhitavuskorrektoriga sulgeb küljeaknad peaaegu lõpuni, et võõrkehad ei satuks autosse. Süsteem töötab käsikäes esiradariga.
AHELKOKKUPÕRKE ENNETAMISE SÜSTEEM - Kui auto satub avariisse ja turvapadjad aktiveeruvad, võib auto siiski edasi liikuda ja põhjustada teise avarii. Siin sekkubki ahelkokkupõrke ennetamise süsteem, peatades auto ja hoides ära võimalikud teisesed kokkupõrked.

OCTAVIA G-TEC-i varuratta süvendit asendab spetsiaalselt vormitud põhjapaneel, mis jätab tagasilla taga ruumi kahele gaasiballoonile. Alles jääb 455 liitrine pakiruum. Rehvidefekti puhuks on autos rehviparanduskomplekt. 

Rohkem infot CNG kohta leiad lehelt: cng.skoda.ee.

Kui soovid OCTAVIA CNG mudeliga sõitma minna, siis:

Vaata ka OCTAVIA G-TECi kampaaniapakkumisi:

Kui soovid OCTAVIA CNG mudeliga sõitma mina, siis:

Vaata ka OCTAVIA G-TECi kampaaniapakkumisi:

Vaata teisi #škoda postitusi siit.

Tahad midagi lisada?

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi