Škoda Enyaq iV on ehitatud spetsiaalselt elektrisõidukitele mõeldud moodulplatvormile. Uus 100 % täiselektriline linnamaastur pakub ultramoodsat tehnikat, kiirlaadimist ja pikka kuni 536 km  (WLTP) sõiduulatust.

Škoda Enyaq spetsifikatsioonid: 
Mootor: 150 kW (310 Nm), 204 hj elektrimootor.
Aku: 82 kWh (77,0 kWh).
Sõiduulatus maksimaalselt kuni 536 km (WLTP).

Enyaq iV mudeliga võtab Škoda taas kasutusele tagaveo koos kõigi sellest tulenevate eelistega. Rooli taga olles tunned esimese asjana paremat haarduvust paigaltvõtul. Teiseks eeliseks on väiksem pöördering (kuni 2,3 meetrit võrreldes Kodiaqiga) ja kolmandaks tuntavalt rahulikum kulgemine. Tagasilla juurde paigaldatud elektrimootorit võib täiendada ka esisilla elektrimootoriga, mille tulemusena muutub Enyaq iV nelikveoliseks. Sarnaselt teistele Škodadele on ka Enyaq iV saadaval sõidurežiimide valikuga. Sõidurežiime on üldse kuus (Eco+, Eco, Comfort, Normal, Sport ja Individual) ning juht saab neid pruukida mitte ainult gaasipedaali reaktsiooni muutmiseks, vaid muuta sealt veel saadaolevat pöördemomenti, tippkiirust ning kliimaseadme töö intensiivsust. Kui autol on olemas lisavarustusse kuuluv adaptiivvedrustus DCC, muudetakse koos sõidurežiimiga ka veermiku seadistust. Škoda Enyaq iV pakub täiesti uutmoodi sõiduelamust. Näiteks ei pea autoga sõitu alustades enam süüdet sisse lülitama – piisab vaid piduripedaalile vajutamisest. Aktiveerides autol funktsiooni “auto hold” ei pea ka kohale jõudes enam mitte midagi muud tegema, kui lihtsalt autost välja astuma. Tänu elektrimootorile on sõit vaiksem, väiksema vibratsiooniga ning kogu elektrimootori poolt pakutav jõud auto edasi liigutamiseks on alati 100% koheselt saadaval.

Akud paiknevad autopõrandas. See viib madalamale raskuskeset, mis omakorda parandab kurvisõiduomadusi, ning tagab reisijaile võimalikult suure siseruumi. Saadaval on kolme mahutavusega akud: 55, 62 ja 82 kWh. Need on ka auto eri versiooniindeksite (50, 60 ja 80) aluseks ning määravad ära võimsuse ja sõiduulatuse. Akude töötingimuste kergendamiseks on nende soojendamiseks ja jahutamiseks Enyaq iV pardale paigutatud soojuspump. Elektrifitseeritud sõidukite kasutamiseks vajalik taristu kasvab iga päevaga. Škoda on samuti osaline üleeuroopalise IONITY-laadimisvõrgu ehitamisel, mille eesmärk on käivitada 400 ülikiiret laadijat aastal 2020. Muude hüvede hulka kuulub ka laadimine Škoda müügiesindustes. Enyaq iV on varustatud kombineeritud laadimissüsteemi pistikuga (CCS). Akut saab laadida nii vahelduvvoolu (AC) allikatest laadimisvõimsusega kuni 11 kW kui ka alalisvoolu (DC) allikatest laadimisvõimsusega kuni 125 kW. Alternatiiviks välisest energiaallikast laadimisele on pidurdusenergia taaskasutus. Selles protsessis muudetakse sõiduki kineetiline energia elektrienergiaks, mis seejärel salvestatakse kõrgepingeakusse.

Škoda Enyaq iV saab põhivarustusse LED-esituled, kus lähituledes, kaugtuledes, seisutuledes ja päevasõidutuledes on valgusdioodid. LED-valgustite paljude plusside hulka kuuluvad nende pikem tööiga ja väiksem võimsustarve. Enyaq iV valikus täis-LED-maatriksesitulesid, lombilaternad ja esimest korda seeriatoomisesse lastud autode puhul ainulaadne uuendus nimega Crystal Face. Crystal Face puhul on tegemist valgustatud auto esivõrega. Kasutades multifunktsionaalkaamerat, mis tuvastab valgusallikaid vastutulevatel sõidukitel, piirab täis-LED-esitulede maatriksifunktsioon kaugtulede valgusvihku nende sõidukite või liiklusmärkide ümber reaalajas, lülitades sisse ja välja mõlemas esitules asuvaid üksikuid LED-segmente. Tulemuseks on täiuslikult valgustatud tee auto ees ja parem turvalisus. Üks Enyaq iV lisavõimaluste valikus on ka panoraam-katuseaken, mille pindala väljastpoolt vaadatuna on täpselt üks ruutmeeter. Selle esiosa saab avada kallutades. Teine võimalus on akna esiosa täielikult taha nihutada. Klaas on tumendatud ja laseb läbi piisavalt valgust, kuid minimaalselt soojuskiirgust. Täis-LED-tagatuledes täidavad kõiki funktsioone valgusdioodid. Nende tulemoodulite eripäraks on gabariidituled mõlemas osas ning pilkupüüdvad dünaamilised tagasuunatuled. Lisaks on tagatuled ka osa animeeritud saabumis- ja lahkumisfunktsioonist – auto lukustamisel või avamisel esitavad esi- ja tagatuled väikese animeeritud valgus-show.

Interjööri uus disain põhineb omadustel, millega Sa hästi harjunud oled. Lisaks sellele on seal veelgi rohkem ruumi ja veelgi rohkem nutikaid lahendusi. Näiteks armatuurlaua kuju järgib mootorikatte kuju koos eendiga Škoda logo tarvis. Sarnane kõrgem osa toetab Sinu kätt, kui Sa kasutad teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraani. Pole vist tarvis mainidagi, et nagu tavaliselt, leidub autos hulgaliselt panipaiku kõigile reisijaile. Täiesti uus Enyaq iV arvestab loodusega mitte ainult heitmevabalt liikudes, vaid ka interjööri keskkonnasõbralike materjalidega. Näiteks konjakikarva istmekatete naha värvimiseks kasutatakse oliivilehti. Lodge-interjööri istmete materjalist 40% moodustab sertifitseeritud looduslik vill, kuna ülejäänud 60% on ümbertöödeldud plastpudelitest pärinev polüester.

Mõned Škoda Enyaq iV Simply Clever lahendused:
PANIPAIGAD ESIUSTES - Škoda Enyaq iV mõlemas esiukses asub panipaik (juhi poolel koos vihmavarjuga) juhuks, kui Sa peaksid vihma kätte jääma. Nüüd saadaval ka lumeharjaga.
ELEKTRILINE LAPSELUKK - Tagaukse mehaanilise lapseluku kasutamine nõuab ettenägelikkust, kui mõnikord istuvad taga lapsed, mõnikord aga täiskasvanud. Tagauste lapselukke saab vajadusel juhikohalt elektrooniliselt sisse ja välja lülitada.
TASKUD MOBIILTELEFONIDELE - Taskud esiistmete seljatugede tagaküljel on suurepärased hoiukohad. Kuid pisikestele nutitelefonidele on need siiski liiga avarad. Enyaq iV-s on see vastuolu lahendatud täiendava väikese taskuga, mis on ideaalne koht tagaistujate telefonidele.
PANIPAIK KESKKONSOOLI ALL - Kuna interjööris auto keskelt enam käigukastitunnelit ei jookse on esimest korda on Škodas olemas praktiline keskkonsooli alune panipaik mahuga 11,4 liitrit.
JUHTMETA LAADIMISEGA TELEFONILAEGAS - Telefonilaegas on mõeldud mobiiltelefoni hoidmiseks keskkonsoolis ja see võimaldab pidada mobiilikõnesid ka kehva levi korral. Samuti võimaldab telefonilaegas nutitelefoni juhtmeta laadimist vastavalt Qi-standardile.
ELEKTRIAJAMIGA TAGALUUK KOOS VIRTUAALPEDAALIGA - Lisavarustusse kuuluva elektriajamiga tagaluugi puhul saab pakiruumi avada ja sulgeda nupuvajutusega või võtmel asuvat nuppu kasutades. Luuki saab avada ka virtuaalpedaalist, kui tagakaitserauas asuva anduri läheduses jalga viibutada – luuk läheb seepeale automaatselt lahti.

Uudse interjööri üks osi on uus kompaktne digitaalne näidikuplokk, mis kuvab ainult kõige tarvilikumat infot. Enyaq iV puhul kuulub see põhivarustusse. Sellega koos käib veel esiklaasinäidik, mis esimest korda Škoda ajaloos saab ka liitreaalsuse funktsiooni. Esiklaasile projitseeritud näitudest ülespoole jääv ala jäetaksegi liitreaalsuse tarvis. Enyaq iV pakub ka laia valikut ühenduvusvõimalusi, sealhulgas USB-C liideseid, nutitelefoni juhtmeta sidestamist ja kaugjuhtimist Škoda Connecti kaudu. Näiteks võimaldab kaugjuurdepääs sõitjateruumi tuulutuse juba enne sõitu sisse lülitada. See on käepärane kuumadel suvepäevadel, sest vähendab sisetemperatuuri enne kasutajate autosse sisenemist, kui sõiduk on pikalt päikese käes seisnud.

Škoda Enyaq iV Travel Assist komplekt:
PROGNOOSIV KIIRUSHOIDIK - Lisaks eesliikujate jälgimisele tuvastab prognoosiv kiirushoidik veel teeäärseid liiklusmärke ja võtab arvesse navigatsioonisüsteemi salvestatud kiirusepiiranguid.
LIIKLUSMÄRKIDE TUVASTAMISE SÜSTEEM - Kujutiste töötlemise moodul otsib kaamerapildilt liiklusmärke ning kõrvutab tulemusi navigatsioonisüsteemi andmetega. Süsteem tuvastab kiirusepiiranguid, möödasõidukeelde, sissesõidukeelde ühesuunalistel tänavatel ja asjassepuutuvaid lisatahvleid, samuti vastava piirangu lõppu tähistavaid märke ning kuvab neid juhile.
ADAPTIIVNE SÕIDURAJAL PÜSIMISE ABISÜSTEEM - See funktsioon saab aru, kui Sa hakkad kogemata oma sõidurajalt välja kalduma. Koostöös kaameraga tuvastab süsteem sõidutee pikimärgistust, sealhulgas kollaseid jooni teetööde piirkonnas, koonuseid ning teisi teeserva või sõiduraja tähistusi. Täiustatud adaptiivne variant (saadaval ainult Travel Assisti osana) tähendab, et süsteem püüab sõidukit hoida sõiduraja keskel ja auto ei vingerda.
UMMIKUS LIIKLEMISE ABISÜSTEEM - See lihtsustab auto juhtimist liiklusummikutes. Süsteem kasutab adaptiivset kiirushoidikut ja sõidurajal püsimise abisüsteemi sõidu alustamiseks, pidurdamiseks ja pööramiseks liiklusummiku tingimustes, jäljendades ümbritsevate sõidukite liikumist.
HÄDAOLUKORRA ABISÜSTEEM - Vähendab avariiohtu juhi terviserikke korral. Kui sõidurajal püsimise abisüsteem tuvastab, et juhi käed pole roolirattal isegi pärast hoiatussignaali, lülitub hädaolukorra abisüsteem sisse, aeglustab autot kuni peatumiseni, hoides teda seejuures oma sõidurajal ning lülitades sisse ohutuled.

Enyaq iV-l on olemas ka manööverdusabi süsteem, et vältida olukordi, kus Sa jääd tagurdamisel pidurdusega hiljaks vaatamata hoiatusmärguandele – see süsteem peatab ise auto, et kokkupõrget vältida. Samuti on auto valikus 360-kraadise vaatega kaamerasüsteem, mis kuvab teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraanile vaated neljalt lainurkobjektiiviga kaameralt sõiduki ninas ja sabas ning küljepeeglites. Sõiduki 360-kraadine panoraamvaade hõlbustab auto parkimist ja kitsastel tänavatel manööverdamist.

Škoda Enyaq iV turvalistust parandavad abisüsteemid:
ESIRADAR KOOS KOKKUPÕRKE VÄLTIMISE ABISÜSTEEMIGA - Esiradari süsteem hoiatab kokkupõrkeohu eest. Vältimatu kokkupõrke korral rakendab süsteem pidureid tagajärgede leevendamiseks. Samuti teeb süsteem hädapidurduse, kui jalakäija või jalgratturi tee auto liikumisega ohtlikult ristub. Kriitilises olukorras, kui esiradari süsteem sekkub pidurdamisega ja juht näitab rooli pöörates, et hakkab takistusest mööda põikama, sekkub kokkupõrke vältimise abisüsteem eesmärgipäraselt roolimisse, aidates takistusest mööduda.
PÖÖRAMISABI - Pööramisabi on sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi osa ning mõeldud vastutulevate sõidukite jälgimiseks vasakpöörde ajal, näiteks ristmikul. Vahetu ohu korral peatab süsteem sõiduki ja lülitab sisse ohutuled.
ÜMBERREASTUMISE ABISÜSTEEM - Tänu sõiduki tagaosas asuvale kahele radariseadmele tuvastab ümberreastumise abisüsteem tagant lähenevaid ja juhi vaatevälja pimealasse jäävaid sõidukeid. Sind teavitatakse ohust küljepeeglite sees asuvate LED-märgutuledega. Ümberreastumise abisüsteem suudab sõidukeid tuvastada kuni 70 meetri kauguselt ning juhti maanteel ja kiirteel ohtlike olukordade eest aegsasti hoiatada.
VÄLJUMISHOIATUS - See uus turvafunktsioon on veel üks ümberreastumise abisüsteemi täiendav võimalus. Väljumishoiatus hoiatab Sind ja teisi reisijaid kuuldavate ja nähtavate signaalidega, kui näiteks teega paralleelselt pargitud autost väljumise ajal võib ukse avamine põhjustada kokkupõrke teise auto, jalgratturi või elektrirolleriga. Väljumishoiatus kasutab ümberreastumise abisüsteemi tagaradareid ning jälgib auto taha ja külgedele jäävat ala kuni 35 meetri kaugusele.
EESISTUJATE TURVASÜSTEEM - Süsteem eelpingutab esiistmete turvavöid ähvardava avarii või ebastabiilse sõidusituatsiooni – tugeva üle- või alajuhitavuse – korral ning koostöös elektroonilise juhitavuskorrektoriga sulgeb küljeaknad peaaegu lõpuni, et võõrkehad ei satuks autosse. Süsteem töötab käsikäes esiradariga.
AHELKOKKUPÕRKE ENNETAMISE SÜSTEEM - Kui Enyaq iV satub avariisse ja turvapadjad aktiveeruvad, võib auto siiski edasi liikuda ja põhjustada teise avarii. Just siin sekkubki ahelkokkupõrke ennetamise süsteem, peatades auto ja hoides ära võimalikud teisesed kokkupõrked.

Škoda Enyaq iV on elektriauto, mida sa päriselt tahad. Mõistlik hind, suur sõiduulatus, kena välimus, elektriautodele omased hüved (säästlik ning vaiksem sõit, ostutoetused, bussiradadel liiklemine, soodsamad hooldused jpm) – Enyaq iV mudelil on kõik see olemas. Unusta tanklad, sest on aeg hakata tõsiselt kaaluma elektrimootoriga auto ostu.

Kui soovid Enyaq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Kui soovid Enyaq mudeliga sõitma minna:

Vaata Škoda laoautode pakkumisi:

Vaata kõiki postitusi siit.