Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi

Škoda Kodiaq

Š

ŠKODA KODIAQ FL mudelit iseloomustab täiuslik kooskõla graatsiliste joonte, dünaamiliste vormide ja jõulise oleku vahel, mis muudab auto hetkega äratuntavaks. Tegu on 4,7 meetri pikkuse, kuni seitsme istekoha ja moodsa tehnikaga linnamaasturiga. Pikk teljevahe vihjab avarale siseruumile. Lühikesed ülendid, kergelt kaldus katusejoon ja selgelt väljajoonistuv vööliin loovad mulje, et suur linnamaastur on liikumises isegi paigal seistes.

Spetsifikatsioonid: 
Mootor: 2.0 TDI (147 kW).
0-100 km/h: 8.4s. 
Keskmine kütusekulu (WLTP): 6.6 l/100 km.
CO₂ emissioon (WLTP): 172 g/km.

ŠKODA KODIAQ FL-i kapoti alt leiab 1,5-2,0 liitrise TSI bensiini- või TDI SCR diiselmootori. 7-käiguline topeltsiduriga automaatkäigukast DSG on saadaval kõigile mootoritele. Selle põhieelised on ülikiired sujuvad käiguvahetused, seejuures säilib väike kütusekulu. Vaata mootorivalikuid ka ŠKODA KODIAQi hinnakirjast: https://www.skoda.ee/hinnakirjad

ŠKODA KODIAQi esituledes kasutatakse valgusdioode nüüdsest kõikide funktsioonide tarbeks. LED-valgustite paljude plusside hulka kuuluvad nende pikem tööiga ja väiksem võimsustarve. Lisaks on neil olemas kurvituli ja ultramoodne maatriksfunktsioon. Maatriksfunktsioon tähendab, et kasutades multifunktsionaalkaamerat, mis tuvastab valgusallikaid vastutulevatel sõidukitel, piirab täis-LED-esitulede maatriksifunktsioon kaugtulede valgusvihku nende sõidukite või liiklusmärkide ümber reaalajas, lülitades sisse ja välja mõlemas esitules asuvaid üksikuid LED-segmente. Tulemuseks on täiuslikult valgustatud tee auto ees ja parem turvalisus. LED-tagatuled on iseloomuliku C-tähe kujuga ja annavad tunnistust margi terviklikust disainikeelest. Tagatulede välimine, küljelt nähtav osa sisaldab ka ŠKODA brändile tuntud iseloomulikku kristallistruktuuri. Tagatulede kujundamisel vormiti need aerodünaamiliselt nii, et tuled aitaks ühtlustada õhuvoolu ümber auto. LED-tagatuled kuuluvad uue KODIAQi põhivarustusse.

Tänu oma nutikale nelikveoskeemile on ŠKODA linnamaastur valmis igasugusteks olukordadeks. Uus KODIAQ tuleb suurepäraselt toime kruusal või sillutamata teedel. Elektrooniliselt juhitava mitmekettalise siduriga jõuülekanne saab millisekundite jooksul hakkama isegi pisimate haardumise muutusega auto rataste all. Maastikusõidurežiimi nupp lülitab kõik juhiabisüsteemid sillutamata pinnasele sobilikku seadistusse. Gaasipedaal ei reageeri nüüd enam nii tundlikult ning seisupiduri Auto Hold-funktsioon päästab sõiduki välja keerulistest olukordadest. Laskumisabi pidurdab ettevaatlikult ja hoiab järsust nõlvast laskumisel ühtlast kiirust. Soovi korral saab uue KODIAQi tellida koos adaptiivveermikuga DCC, mis võimaldab sõidurežiimi valikut. DCC abil saab kohandada auto käitumist juhi isiklike eelistustega. Sõidurežiimide valikus on “Normal”, “Sport” või “Comfort”. 

Kui eesistmel aset võtad, tervitab interjöör teid soojalt ning loob tunde turvalisusest ja vastupidavusest. Armatuurlaua domineerivateks osadeks on neli vertikaalset tuulutusava, teabe- ja meelelahutuskeskuse suur ekraan ning lai ehisriba armatuurlaua üla- ja alaosa vahel. Armatuurlaua ülemist osa kaunistavad nüüd teping, mis ulatub üle kogu selle laiuse ning jätkub uksepaneelide joontena. Digitaalne näidikuplokk tagab täieliku ülevaate pardakompuutri näitudest, mida saab kombineerida muu infoga, näiteks navigatsioonijuhistega. Saad valida erineva sihtotstarbega uuendatud kuvaprofiilide vahel, neid saab vahetada multifunktsionaalroolil asuvat nuppu VIEW vajutades. Kolmetsooniline kliimaseade tagab siseruumis optimaalse temperatuuri. Juht, kaasreisija ja tagumised reisijad saavad oma tsooni temperatuuri sõltumatult seadistada ning kogu pere võib täielikus mugavuses reisida.

ŠKODA linnamaastur on ideaalne pereauto. Klassi suurima pakiruumi maht on baastaseme viie istme korral 835 liitrit, tagaistmete kokkuklappimise järel aga koguni 2065 liitrit. Pole tarvis lisadagi, et teise istmerea välimistel kohtadel on ka ISOFIX-kinnitusaasad. ŠKODA KODIAQil on põhivarustuses võimalus väliste multimeediaseadmete või mälupulkade ühendamiseks ja laadimiseks USB-C-liidese kaudu. Täiendav USB-C-liides on põhivarustus raadiol Bolero ning navigatsiooniga teabe- ja meelelahutussüsteemidel. Neile saab soovi korral lisada veel kaks USB-C liidest – ühe sisepeegli juurde kaamera laadimiseks ning ühe tagaistujate tarvis nende nutiseadmete laadimiseks. 

Kõikehõlmav juhiabisüsteem Travel Assist sisaldab mitmeid süsteeme ja funktsioone. Kooskõlastatult tegutsedes muudavad need auto juhtimise palju lihtsamaks ja tõstavad sõidumugavust. Sisselülitatult suudab Travel Assist autot iseseisvalt peatada ja taas liikumist alustada, püsida omal sõidurajal või järgida teisi sõidukeid liiklusummikus.

ŠKODA KODIAQ Travel Assist komplekt:
PROGNOOSIV KIIRUSHOIDIK - Lisaks eesliikujate jälgimisele tuvastab prognoosiv kiirushoidik veel teeäärseid liiklusmärke ja võtab arvesse navigatsioonisüsteemi salvestatud kiirusepiiranguid.
LIIKLUSMÄRKIDE TUVASTAMISE SÜSTEEM - Kujutiste töötlemise moodul otsib kaamerapildilt liiklusmärke ning kõrvutab tulemusi navigatsioonisüsteemi andmetega. Süsteem tuvastab kiirusepiiranguid, möödasõidukeelde, sissesõidukeelde ühesuunalistel tänavatel ja asjassepuutuvaid lisatahvleid, samuti vastava piirangu lõppu tähistavaid märke ning kuvab neid juhile.
ADAPTIIVNE SÕIDURAJAL PÜSIMISE ABISÜSTEEM - See funktsioon saab aru, kui Sa hakkad kogemata oma sõidurajalt välja kalduma. Koostöös kaameraga tuvastab süsteem sõidutee pikimärgistust, sealhulgas kollaseid jooni teetööde piirkonnas, koonuseid ning teisi teeserva või sõiduraja tähistusi. Täiustatud adaptiivne variant (saadaval ainult Travel Assisti osana) tähendab, et süsteem püüab sõidukit hoida sõiduraja keskel ja auto ei vingerda.
UMMIKUS LIIKLEMISE ABISÜSTEEM - See lihtsustab auto juhtimist liiklusummikutes. Süsteem kasutab adaptiivset kiirushoidikut ja sõidurajal püsimise abisüsteemi sõidu alustamiseks, pidurdamiseks ja pööramiseks liiklusummiku tingimustes, jäljendades ümbritsevate sõidukite liikumist.
HÄDAOLUKORRA ABISÜSTEEM - Vähendab avariiohtu juhi terviserikke korral. Kui sõidurajal püsimise abisüsteem tuvastab, et juhi käed pole roolirattal isegi pärast hoiatussignaali, lülitub hädaolukorra abisüsteem sisse, aeglustab autot kuni peatumiseni, hoides teda seejuures oma sõidurajal ning lülitades sisse ohutuled.

Uue KODIAQi moodsad ühenduvusvõimalused teevad auto argikasutamise lihtsamaks ja mugavamaks. ŠKODA Connecti online-teenused pakuvad online-navigatsiooni ja infoteenuseid, sealhulgas online-liiklusinfot, ning võimalust hallata auto teatud funktsioone nutitelefonilt kaugjuhtimisega. Telefonilaegas on panipaik, mida kasutatakse mobiiltelefoni aku juhtmevabaks laadimiseks ning mobiilsignaali võimendamiseks auto planaarantenni abil. Telefonilaegas suudab mobiilikõnesid ühendada isegi nõrga võrgusignaali korral. SmartLink loob ühenduse Sinu nutitelefoni ning autosse sisseehitatud teabe- ja meelelahutussüsteemi vahel Apple CarPlay, Android Auto või MirrorLinki kaudu.

ŠKODA KODIAQ turvalistust parandavad abisüsteemid:
SÕIDUSUUNAS AUTO LÄHIÜMBRUST JÄLGIV RADARISÜSTEEM FRONT ASSIST NING JALAKÄIJATE TUVASTUS- JA TURVASÜSTEEM - Sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem hoiatab kokkupõrkeohu eest. Vältimatu kokkupõrke korral rakendab süsteem pidureid tagajärgede leevendamiseks. Samuti teeb süsteem hädapidurduse, kui jalakäija või jalgratturi tee auto liikumisega ohtlikult ristub.
ÜMBERREASTUMISE ABISÜSTEEM - Tänu sõiduki tagaosas asuvale kahele radariseadmele tuvastab ümberreastumise abisüsteem tagant lähenevaid ja juhi vaatevälja pimealasse jäävaid sõidukeid. Juhti teavitatakse ohust küljepeeglite sees asuvate LED-märgutuledega. Ümberreastumise abisüsteem suudab sõidukeid tuvastada kuni 70 meetri kauguselt ning juhti kiirteel ohtlike olukordade eest aegsasti hoiatada.
EESISTUJATE TURVASÜSTEEM - Süsteem eelpingutab esiistmete turvavöid ähvardava avarii või ebastabiilse sõidusituatsiooni – tugeva üle- või alajuhitavuse – korral ning koostöös elektroonilise juhitavuskorrektoriga sulgeb küljeaknad peaaegu lõpuni, et võõrkehad ei satuks autosse. Süsteem töötab käsikäes esiradariga.

Suurelt linnamaasturilt oodatakse õigustatult kõikvõimalikke oskusi. Võimas mootor, oma klassi suurim ruumikus, nutikad Simply Clever lahendused, juhiabisüsteemid ning moodsad teabe- ja ühilduvusvõimalused – ŠKODA KODIAQ ületab takistused oma teel ning on ustav kaaslane ka kõige nõudlikumale juhile.

Kui soovid ŠKODA KODIAQ mudeliga sõitma minna, siis:

Pane kokku päris oma ŠKODA KODIAQ:

Kui soovid ŠKODA KODIAQ mudeliga sõitma minna, siis:

Rohkem infot:

Vaata teisi #škoda postitusi siit.

Tahad midagi lisada?

Kommentaar ilmub peale kinnitamist. Lisatud meiliaadress on nähtav ainult lehe administraatorile. Kui soovid Aasta Auto uudiskirja tellida, kuid ei soovi kommenteerida, lisa kasti "soovin tellida" ning seda ei avaldata.

Audi ning Škoda esinduste ametlik blogi